Slappardag vid Ösjön

Idag har jag varit ledig och jag tackar så mycket för att solen hade den goda smaken att titta fram. Jag har faktiskt haft en väldans tur med vädret på mina lediga dagar den här sommaren....
Jag och Lina hade ingenting särskilt att hitta på så jag fick idén att åka upp till L:s sommarstuga vid Ösjön eftersom jag anade att Lotta med familj också skulle dit. Sagt och gjort. Enda kruxet var att jag naturligtvis glömde nyckeln till vägbommen så det blev en liten promenad också...


Härligt att vara här, det blir tyvärr alldeles för sällan. Lugnt och gött och egen badstrand...


Lina svidade om till baddräkt i rödaste rappet och vi hittade leksakslådan också...Eftersom sjön är så grund så var vattnet nästan ljummet...




Stugan


Såhär grunt är det med alla berg som ligger under vattenytan. Ser ut som om Mikaela går på vattnet...


Sen var det dags för en liten fisketur. Lina var spänd av förväntan. Det blev en ganska dråplig fisketur och jag önskar att jag hade haft filmkameran med mig. Lina hann knappt få i spöt innan det nappade och som väntat så blev hon livrädd när fisken sprattlande kom upp. Hon ramlade baklänges ner i båten och hamnade på maskburken som välte över henne och det blev det inte bättre av...Elaka mamma stod på land och skrattade så det ekade...Sen nappade det hej vilt för alla tre (dock bara småttingar) och Tommy hade fullt sjå med all fisk...
Lina vande sig så småningom och var väldigt nöjd när de kom tillbaka in i land.


Ååååå vad jag älskar lata sommardagar och som ni kanske har märkt så spenderar jag dem helst i direkt anslutning till vatten...


Efter fisket så bröt det stora vattenkriget loss...




Sjönära var ordet.


Eftersom kvällar som dessa är lätträknade så fick det bli lite grillat när vi kom hem. Stefan skickade jag med egen grillmat så att han och O. kunde åka ut till båtholmen och grilla...

Nu ska jag ladda för Morden i Midsomer. Idag blir det lite krock eftersom Closer går samtidigt och den vill jag också gärna se. Det är en kanonfilm. Men jag har ju faktiskt en inspelningsbar DVD så det blir att använda den. Bara jag hittar fjärren först....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback