Sommarland

Nu har vi anlänt hem efter en liten tripp till Skara Sommarland. Hann hem till andra halvlek i fotbollen och även om jag höll lite på Tyskland så vann Spanien rättvist.
Vi har haft två jättefina dagar och kan konstatera att Sommarland är tusen gånger roligare när det är bra väder. Vi har ju haft lite otur de senaste gångerna vi har varit där.
Min display på min mobil har till slut kraschat helt (den har varit sprucken i över ett år) och jag kan nu bara se en tredjedel av vad som står. Därför har jag tagit hälften av bilderna utan att se vad jag tar på så jag blev positivt överrraskad när jag fick se resultatet....Här kommer resan i bilder...


Vi hann in i parken på eftermiddagen igår när vi kom ner och det blev en hel del badande men Stefan, den göttegrisen, hann med att äta sockervadd också...


Lina har kommit på att det här med karuseller är väldans kul och hon blir allt tuffare. Flygplanen vågade hon åka själv och när hon dessutom fick tag på ett grönt så var lyckan gjord.


Stefan larvar sig...


...och jag också...


Herregud vad det kommer att bli diet efter de här semesterveckorna! Jättegod pizzabuffé på campingen och till detta en Mariestad...ojojoj


...och inte blev det bättre av att Stefan vann 2 kg choklad...


Här bodde vi. Stugan ser lite sunkig ut på utsidan men är ganska fin inuti...


När vi for därifrån imorse så var den dessutom välstädad till skillnad från när vi kom. Varför ska det vara så jävla svårt att städa en stuga på 16 kvm? Tror aldrig att jag har kommit till en stuga där de har städat ordentligt före...


Frukost i solskenet


Angelina var mest SUR och ARG! Hon var vaken sent på kvällen före och får hon då inte sova färdigt på morgonen så blir hon minst sagt lättirriterad. Undrar vem hon kan ha fått det där ifrån???


Vi började dagen med lite karuseller och här åker Stefan och Peter Newton. Går väl an i sådant varmt väder med tanke på att man blir ordentligt blöt. Lina tjatade och tjatade att hon skulle få åka och till slut så gav jag med mig. Hon började att bli rädd redan innan backen kom och jag tänkte "shit om hon får panik och ställer sig upp" så jag höll henne i ett krampaktigt grepp och bad henne att blunda. Sen kom backen som kittlar ganska rejält och sen plasket och den första reaktion jag hör är ett förtjust fnitter från Lina. Puh det gick bra!


Syskonen Bus åker lastbil...


De inplanterade karparna i sjön är verkligen stora, många och LÄSKIGA! Skulle inte vilja åka i där...


På Sommarland blir vi alla barn igen. Peter testar "inte-nudda-marken-bana" i Kottelandet....


Angelina kör bil under Stefans nervösa övervakande. Ifjol körde hon nämligen åt ett håll och tittade åt ett annat men nuförtiden har hon stenkoll på grejerna...


Utsikt från lekborgen där jag klättrade upp. Höll däremot på att inte ta mig ned eftersom jag inte fick åka rutschkanorna...man är inte lika smidig längre tyvärr...


Studsmatta modell större...Provade jag också men höll på att bränna fötterna av mig...


Linbanan var barnsligt kul tyckte vi allihopa...Efter detta så ville barnen bada så vi tillbringade några timmar i vattenparken, men då hade vi ju inte kameran med tyvärr....Jag åkte Space Bowl och det var riktigt kul även om det blir läskigare för varje år att åka vattenrutschkanor. Jag är skraj helt enkelt och eftersom jag väger en del så går det förbaskat fort också. Fyra varv snurrade jag i koppen i Space Bowl och då bromsade jag ändå en del för att slippa hamna med huvudet först i hålet som man åker ner i....
Lina sprang som en tätting mellan rutschkanorna i Kottelagunen men tyckte även det var roligt på Piratön där det kommer vatten ifrån precis alla håll och ljudnivån är så hög att man nästan får tinnitus...
Stefan var överallt och Peter somnade på mage i solen, vilket han senare fick ångra...


Efter badet så skulle Peter skoja med Lina och ta med henne bakom vattenfallet. Lina var inte road alls...


Vi gick för att åka tåget och då klev dessa långa figurer av...


Vi höll på att aldrig komma iväg heller eftersom den där tjommen med kameran tydligen var någon slags tågfantast av något slag... Han tog hur många bilder som helst och envisades med att lokförare också skulle vara med på bild...


Tranan underifrån...den är mest härlig att åka, inte så läskig direkt...


Efteråt var vi vrålhungriga och jag var överlycklig över att få tag på denna portion med Pasta och köttfärssås på Malibu med tanke på att jag vid detta laget är dödens trött på allt vad hamburgare, mos o korv och pizza heter...


Malibuområdet är ganska så sorgligt att se. Förr var det hur mycket drag som helst runt den här platsen. På den här scenen var det dagligen uppträdanden till exempel...


Här inne hade Bert något slags artistmuseum som var kul att titta på...


Ute står bardisken och till och med en pizzaugn kvar. Inne är det stora fina dansgolvet till den före detta nattklubben kvar och till och med riggen med alla lampor hänger där i taket....Lite synd att det bara står där utan att användas...


Lina fick köra líte bil i Trafikstaden och sedan tyckte vi att det fick räcka med Sommarland...


Lina blev jätteledsen över att åka hem men blev på lite bättre humör när hon fick en ballong...


Storspelarn hoppas på tur in i det sista...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback