Midsommarfirande i bilder

Efter en ganska så kort arbetsdag på midsommaraftonen så var det äntligen dags att kasta sig ut på sjön. Vi hade tagit en tur på Ö o B på torsdagen och proppat båten full av nödvändigheter och Peter hade varit och handlat maten när jag jobbade så allt var fixat och klart för en helg på sjön.


Framme på båtklubbens ö...


...där det redan var fullt med folk som njöt i kvällssolen...


Stefan och Erik fixar midsommarstången.


Martina hade tagit med Charlie på sjön och han hade kungligt kul på ön.


Cirka 18.5 grader i vattnet och Angelina låg och flöt i över en timme innan jag fick upp henne...


Grillen är tänd


Midsommarstången är smyckad och klar och tjejerna dansar och sjunger....


...medans Silje och Martina tydligen lånade min kamera och plåtade sig själva...


Alla är mätta och belåtna


På midsommardagen drog vi vidare och satte kurs mot Gustavsfors


Peter passade på att sola den vita maggen....


...och jag fick köra och fick en härlig bränna...


Framme vid Alcatraz....då får man sommarvibbar på riktigt...


...där Lina hittade en egen båt...


Vi fick vänta en stund innan vi fick mat för köket öppnade inte förrän fem och vi var där redan vid tre. Men eftersom vi var så många så gjorde de ett undantag. Det var hiskeligt varmt uppe på den där serveringen och Peter verkar ha fått lite solsting...


Jonas testar solfaktorn på Lennarts båt...


Sen drog vi tillbaka till båtholmen...Ja det är klart vi kom fram drygt en timme efter alla andra men vad gör väl det....Vi hade en trevlig stund i båten och jag och Stefan sjöng för full hals...


Lite mys i Jonas båt...


Skymningen sänker sig...Jag badade faktiskt i över en timme med Lina och hoppade till och med ifrån hopptornet. Det var väldigt läskigt (är ganska så höjdrädd) men jag gillar känslan när man är på väg ned så därför är det bara att blunda och hoppa...


Gick ned till vattnet på andra sidan ön strax innan jag skulle lägga mig och det var helt magiskt vackert. Det var helt tyst, vattnet kluckade helt stilla och den gula månen lyste så fridfullt...Det är vid sådana tillfällen man känner sig rent och skärt lycklig...

Det var allt jag hade för denna helgen men jag misstänker att det kommer att bli en tur ut nästa helg också om vädret tillåter....


Kommentarer
Postat av: Linda

Så otroligt mysigt ni verkar ha haft det :-) Precis som en midsommar ska va.

2010-06-28 @ 20:36:00
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Ja Linda...det var den bästa midsommarhelg som jag har haft sedan jag var liten...tror inte att vi kommer att ångra det där båtköpet.

2010-06-28 @ 21:17:16
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka härliga dagar ni haft

2010-06-28 @ 22:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback