Pinne i foten

Då har jag då avverkat min första semesterdag och det i strålande väder. Tackar vi för. Hade inte en enda sådan dag ifjol på min semester så det kan inte bli sämre...

Idag har vi mest spenderat tid hemma. Gick inte upp förrän vid halv tio. Peter kom tillbaka ifrån jobbet en stund för han var jättekass i magen. Han sov ett par timmar och åkte tillbaka sen.
Fick röja upp lite här hemma för allt var i ett jäkla kaos. Det blev ju lite bråttom med allt innan helgen. Till och med Angelina reagerade.
-"Mamma vad har hänt på bänken? Det är ju jättestökigt"! utbrast hon imorse.
Ja det hade hon verkligen rätt i så jag fick få undan det värsta innan det var dags att gå ut i solen. Hoppade lite studsmatta med henne men jag har fått ont i ryggen igen och det sitter i ischiasnerven så det är inte helt skönt att hoppa. Kanske är det något som redan har hamnat snett igen? Hade i alla fall en del problem under golfrundan igår för jag kunde inte slå igenom slagen ordentligt eftersom det högg till i rumpan hela tiden. Var ganska nöjd med att skrapa ihop tretton poäng ändå under de förutsättningarna...

Senare under dagen kom Linnéa hit för jag skulle passa henne tills Glenn slutade att jobba. Tjejerna lekte ute i trädgården och badade en hel del i poolen. Hade fullt upp för den där lilla tjejen bara sticker iväg som ett spjut om man inte vaktar henne ordentligt och inte bryr hon sig om heller om man ropar...busunge!


Här fick de helt plötsligt för sig att de skulle gå och lägga sig och sova (det skulle de ha behövt) men det blev det ju förstås ingenting med....

Sen kom det några minuter när allting förvandlades till regelrätt kaos. Barnen badade i poolen och plötsligt ringer A. och undrar om hon kan hämta katten. Då blev det fart på mig för jag hade inte riktigt koll på vart den var. De springer ju ute hela dagarna. Hittade den i häcken på ett riktigt otillgängligt ställe och naturligtvis ville den inte komma fram. Under tiden knallade Nea in och hann med att kissa en stor pöl på golvet....
När jag sen skulle hjälpa dem att lägga i katten i kattburen så trampade jag på något ute på stenplattorna. Trodde att det var en sten men när jag tittade på foten så var det en stor jäkla pinne som satt fast i foten! När jag provade att dra ur den så satt den fast! Då fick jag verkligen panik! Samtidigt så var jag tvungen att skynda mig tillbaka till barnen för att se att de inte hittade på något dumt så jag skickade iväg A. med katten och linkade tillbaka till baksidan med pinnen i foten. Sen var det bara att bita ihop och dra allt jag kunde och då kom den ut till slut.


Det bara sprutade ut blod och gjorde ganska så ont kan tilläggas...


Pinnen. Ganska så tjock som ni ser och den stack in ungefär en centimeter...

Nu hoppas jag verkligen att jag inte får någon jäkla infektion i det där såret för det sitter rätt så dumt till under trampdynan. Just nu så gör det ganska ont faktiskt att gå på. Ajajaj...så himla dumt det kan bli...


Tröstade mig med att göra en annorlunda ceasarsallad till middag. Den blev ännu mera annorlunda när Angelina spillde Fanta Exotic i den. Det var faktiskt ganska gott...


Pooltömning pågår. Ska skrubba den ren ifrån sand och gräs och annat äckligt imorgon. Bannar fortfarande mig själv för att jag köpte en så stor pool....



Har faktiskt köpt endagsbiljett till Arvikafestivalen idag. Jag är ingen festivalfreak och senaste gången jag var där var nog 1996 eller nåt men i år så fick jag se att Robyn skulle dit och då gick jag in och läste lite på hemsidan. När jag fick se att även Kent spelar samma dag så gjorde jag slag i saken. Jag går alltid och klagar över att jag aldrig kommer iväg på några konserter så nu tänkte jag att why not? Jag ska ta med mig Stefan tänkte jag. Tror att han som är så musikintresserad kan tycka att det är skoj....

Imorgon ska jag äntligen klippa mig och sedan blir det stranden om vädret håller i sig....

So long farewell...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback