Kiropraktorn nästa...

Sitter här och myser lite för mig själv med favvokvällsmaten ostknäckemackor och lite yoghurt med START. Jag verkligen ÄLSKAR ostknäckemackor!! Ett tag så föråt jag mig på dem så efter några veckors uppehåll så är jag igång igen...
Har faktiskt tränat en timme så nu är jag pigg som en mört. Var tvungen att shaka bort några av alla tårtkalorier som jag satte i mig hos Glennsan förut när vi var där och firade hans födelsedag...haha...närå...den egentliga anledningen är att jag vaknade med nackspärr idag och jag kände för att mjuka upp kroppen lite samt träna på gympapasset inför onsdagen....
Tyvärr så måste jag ju erkänna att det är något som inte står rätt till med min rygg/nacke. Misstänker att allt har att göra med att jag har tränat som en tok i slitna skor hela vintern och imorgon är det jag som ringer mr Broman kiropraktor och bokar tid. Jag klarar inte att göra varken rygglyft eller bäckenlyft utan att det gör skitont i svanken och så ska det ju inte vara. Sen efter det besöket är det jag som ska investera i riktiga skor. Kosta vad det kosta vill. Jag ska banne mig inte känna mig som en gammal kärring längre! Har ju ont överallt nuförtiden och jag är mer än lovligt less på det!

Fick i alla fall låna ett dunderbra liniment av C. att smörja på min onda nacke. Jesus amalia vad det brände i skinnet men efter en halvtimme av sveda så började det kännas riktigt behagligt. Förhoppningsvis kan jag röra på huvudet innan onsdagen kommer...

Idag var det en väldig dramatik i Årjäng när ett psykfall hade klättrat upp på taket till Karl XII:s källare. Jag satt och käkade lunch på jobbet när jag plötsligt hörde ett jäkla oväsen utanför. Jag hade dörren öppen och kikade ut och fick se några poliser uppe vid huset. Fattade inte vart oväsendet kom ifrån förrän jag höjde blicken lite och fick se en man som spatserade runt på taket. Han skrek en massa konstiga grejer både på norska och spanska men jag kunde inte urskilja så mycket av vad han sa. Det tog en bra stund innan han till slut kom ned och blev omhändertagen. Med tanke på hur han gestikulerade där uppe kunde han lika gärna ha ramlat ned. Herregud va mycket skummisar det finns här i världen! Var jäkligt glad för att han inte hade fått för sig att besöka oss på cafét innan han hamnade på taket för tydligen hade han gjort en liten raid runt om i Årjäng innan han klättrade upp. Tror inte att jag hade pallat det idag....

Nu ska jag krypa till kojs men först måste jag hänga en tvätt....

Förresten: Nu har jag äntligen hört Eurovision-segraren Lena och jag säger bara en sak: Jag HATAR allt som har med den sången att göra! Jag hatar hennes röst och jag hatar låten! Blä va kasst!

Nattinatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback