Helgen över...

...för den här gången. Veckorna bara flyger fram. Måndag hinner ju knappt börja innan det är hälja igen. Den här helgen har jag ju varit ledig men det känns som om jag onte har hunnit med värst mycket.
Igår kickstartade jag dagen med ett spinningpass halv nio på morgonen. Tro det eller ej men det är härligt! Vid klockan tio är man färdigtränad och klar och man är fylld av energi! Igår körde Sofia intervaller och det passar mig bra som har noll uthållighet. Man kör som attan ett tag och så får man "vila" emellan. perfekt!

Sen åkte jag och Lina till badhuset en stund. Har faktiskt aldrig varit där på en lördag men det var skönt att ligga och skvalpa en stund. Tyvärr så ville inte Lina besöka bastun någon längre stund denna dag....

På kvällen blev det Andra Chansen och Glenn med familj kom hit. Hejade på Crucified Barbara. Hade inte hört den låten förut men jag tycker absolut att det ska vara mer hårdrock i schlagern. Den andra låten jag hejade på var Underbart. Den är så fin tycker jag. Nu gick ju ingen av dem vidare och det är ju bara att beklaga. Tycker att årets startfält har varit riktigt dåligt. Gillade Anna Bergendahls låt men den enda som verkligen sitter är "Manboy" med Eric Saade. Som kletigt tuggummi som sagt är den refrängen....
När Andra Chansen var slut deklarerade Lina bestämt: - Nu får ni åka hem för jag ska gå och lägga mig....Så Glenn och company fick lämna huset.
Vi andra tittade på Lost. Härligt! Det var så längesedan sist så man har haft lite abstinens...Nu är det ju inne på sista säsongen så man hoppas på att få en del svar. Älskar verkligen den serien så det är lite vemodigt...men sen kan man väl alltid köpa boxarna och plöja igenom allt ifrån början igen...

Idag sov jag riktigt länge....kom inte upp förrän halv elva. Gillar inte det där egentligen för dagen blir så himla kort. Ska nog ställa klockan i fortsättningen så jag kommer upp vid åtta i alla fall.
Körde Stefan till backen och sen gick jag och Lina till dagis och busade lite. Åkte mest rutschkana faktiskt. Det gick jättetrögt till en början innan jag kom på att slänga lite snö i kanan. Jisses vilken fart det blev då!
Lyckades hålla Lina ute i en timme sen var det kört. Hon undrar varje dag varför inte snön smälter bort. Själv hade jag kunnat vara ute hela dagen i det underbara vädret. Åka längdskidor eller slalom eller något. En hel fin vinter och jag har inte gjort det en enda gång. Sorgligt....

Hade gympapass i Svensbyn ikväll också. Hade väldigt mycket energi idag så det blev ett ganska hårt pass. Görsköj! Den här veckan har jag ju lyckats träna fem gånger så nu är jag nöjd.
Angelina sa förut: - Mamma du har tränings-sjukan när jag sa att jag skulle iväg och träna. Ja det kanske är så...Himla gött är det i alla fall. Kollade vågen förut och jag har nästan gått ned två kilo den här veckan så det verkar som om jag äntligen har fått igång förbränningen också.

Nu ska jag kojsa för imorgon blir det jobb igen. Ja faktum är att det blir sexdagars-vecka den här veckan eftersom Marielle är sjuk och jag måste jobba tisdag också. Med andra ord så får jag försöka att gå och lägga mig i tid...

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback