Högt blodtryck

Fortfarande förkyld fast något mindre snorig. Nu torrhostar jag istället...ska nog ta lite Cocilana som jag har kvar så kanske det lossnar lite...
Här är det nu tyst och lugnt. Lina somnade vid nio och Stefan är hos Anna. Önskade att jag hade hyrt en film förut men det glömde jag.

Kunde inte se någon hockey på TV:n idag eftersom Färjestads match gick på pay per wiew. Förlorade på övertid gjorde de ju i alla fall. Jädra skit! Verkar bli en lång och spännande matchserie.

Har roat mig med att plocka upp lite kläder till Angelina i storlek 110 så nu är det fullt i hennes garderob igen...

Har jobbat idag och det har varit full sula hela dagen. Massor av norrmän nu när det närmar sig påsk och detta är väl bara en försmak av vad som komma skall...Kom inte ifrån förrän kvart i fyra. Hämtade Lina på dagis, åkte och handlade och sedan direkt till MVC för diskussion om preventivmedel. Jag har ju bestämt att sluta med sprutan och jag skulle kolla alternativ. I vanlig ordning skulle jag ta blodtrycket och idag var det verkligen inte bra. 143/89 låg det på. Jag är inte värst orolig för jag kände mig ganska uppe i varv när jag var där. Angelina var nämligen i efter-dagis-extas och fingrade och klättrade på det mesta.

Jag och barnmorskan pratade BMI eftersom jag är övertygad om att P-sprutan ligger bakom min rejäla viktökning det senaste året. Mitt BMI visade sig ligga på 33, alltså fetma. OK, jag är tjock det vet jag men FET är att ta i tycker jag.

Det här är att vara fet enligt min åsikt...


...och det här är jag...viss skillnad...

Jag vet att man ska ta det här med BMI med en nypa salt för jag var i princip överviktig enligt den där tabellen när jag gick i storlek 38 men det är ändå lite skrämmande...Vi får se nu om viktnedgången får sig en skjuts när jag slutar med den där jäkla sprutan annars vet då inte jag vad jag ska göra...suck...


En annan tjockis...Lizzie-pissen med en hel hög med kattungar i maggen...


Nu är snön snart borta från studsmattan! Tyvärr mycket kvar i trädgården på baksidan men på framsidan är det bättre. Men ojojoj vad mycket som göms i snö. Dags att plocka fram sopsäcken!

Ska bli planterande också framöver för Lotta lurade på mig en massa fröer som ungarna sålde för fotbollen. Kan ju alltid prova men om jag känner mig rätt så blir det lite si och så med resultatet. Provade att så direkt i rabatten ifjol men katterna var där och sket hela tiden och rafsade upp fröna. Får prova att så i kruka antar jag...

Imorgon ska jag rota fram lite påsksaker om jag hinner för till helgen ska här påskpyntas. Lika bra för under veckan kommer jag garanterat inte att hinna och det är ju trevligt om det får vara framme några dagar...
I övrigt är jag förbaskat golfsugen och nu vill jag bara hoppa framåt en dryg månad och hoppas att banan är öppen då.

Imorgon ska jag förhoppningsvis få en efterlängtad sovmorgon också men jag misstänker att en viss Lina kommer att avstyra det. Hon vaknar ju så satans tidigt nuförtiden....
Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback