Måndag och snö igen...

Åååååååååååååååå vad jag är trött på all den här snön! Nu kan det väl för fan vara bra! Visst är det kul med snö på vintern och bla bla bla men det räcker nu....Kollade ut i trädgården imorse och skulle jag stövla ut där så går snön en bra bit över midjan. Helt sjukt ju! Känns som om man inte gör något annat än skottar fram bilen...

Nu är ju OS slut så jag antar att det blir lite mera tid över till bloggen nu...det har varit ganska fattigt med inlägg på sistone. Igår skulle jag se hockeyfinalen mellan Canada och USA men det blev bara första perioden. Lina hade nämligen somnat medans jag var på gympa och sedan ville hon inte gärna somna om igen...Synd för matchen var säkert hemskt spännande...

Måste ju ändå säga att Sverige har överraskat detta OS. Elva medaljer är ju inte illa pinkat och skidlandslaget har ju varit alldeles fantastiska. Jag tror också att Kalla hade tagit medalj om hon hade bytt skidor....Johan Olsson vågade och hann fick ju bronset även om Petter Snortugg blev för stark...inte många som slår honom i en spurt...
Nu kommer man som sagt att få lite mer tid över om kvällarna men det kommer också att kännas lite tomt.

Ikväll är det dubbelträning igen och jag hoppas att det kommer tillbaka lite folk nu...Igår lyfte jag crosstrainern när jag skulle städa och vred väl antagligen om något i ryggen så jag är stel som attan! Har inte jätteont men det är ömt och stelt i hela ländryggen. Imorse klarade jag knappt att börja mig ned...Så himla idiotiskt!

Nu när jag har kommit igång så bra med träningen så är det dags att se över matsidan litegrann igen. Har hittat en sida som funkar ungefär som Aftonbladets Viktklubb men den är gratis. Matdagboken.se. Ska nog anmäla mig där idag tänkte jag. Det är ungefär åtta månader tills jag fyller trettio och så ska fläsket vara väck! Så fort den där jäkla snön är borta så SKA jag börja löpträna i alla fall två gånger i veckan. Det kommer att bli under tvång men kan jag gå på spinning så kan jag allt jogga också om det kniper (och om behinnorna håller...) Sen ska jag även sluta att ta den där P-sprutan för jag tror att det är den som har ställt till det med min vikt. Innan jag började med den så var jag sakta men säkert på väg nedåt i vikt men sedan jag började att ta den så har jag gått upp nästan 10 kilo!!! Det värsta är att det även verkar stört omöjligt att bli av med kilona även om man försöker. Nä fy sjutton. Nu är det slut med att spruta in en massa konstiga hormoner!

Ojsan...nu är min lunchrast slut...ha de gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback