Sovmorgon

Torsdag kväll igen och jag är seg som vanligt. Torsdag-kvällar är jag alltid trött och seg av någon anledning. Kanske för att jag oftast har sovmorgon?
Som jag anade försökte Angelina att få upp mig redan vid sju. Det lyckades hon inte med. Jag mumlade: Jag SKA sova till åtta och så satte jag på Svampbob Fyrkant på TV:n och somnade om.
Vid kvart i åtta var det kört igen...
- Maaama jag är hungrig.
Angelina vet att det är de magiska orden för att få upp mig....sen visar det sig oftast att hon inte är speciellt hungrig ändå...bara nöjd med att få upp mig ur sängen...

Började tio idag och Bittan fick stå i kallskänken och jag ute i serveringen. Det gör jag ju så sällan nuförtiden så det var ganska gött. Ibland kan det vara skönt att få prata lite med folk istället än att göra hundratals smörgåsar och smörgåstårtor...Å andra sidan blir man ganska trött i huvudet av ljudnivån.

Kom hem vid åtta-tiden och lagade lite mat. Äger inget våffeljärn så det blev i alla fall inga våfflor på Våffeldagen som det tydligen är idag. Får jag inte äta i alla fall så mig kvittar det...Det fick bli schnitzel med pepparsås och sallad för min del...

Är så jäkla stel i nacken och önskar att jag hade fått tummen ur och beställt en vetekudde av Morsan & jag. Det skulle vara underbart skönt att ha en att lägga runt axlarna om kvällarna...Ska skriva upp det på "att-göra-listan".

Nu ska jag gå igenom alla reklam som jag fick i lådan idag samt läsa Aftonbladet om inte ögonen faller ihop...men först lite Nezeril så man kan andas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback