Örebro tur och retur...

Ja imorse var jag uppe med tuppen. Redan klockan kvart över fem. Hann att få i mig både kaffe och smörgås innan jag åkte och hämtade pappa.


Universitetssjukhuset i Örebro. Stooort.


Kaffepaus på parkeringen.

Väl inne på sjukhuset gick allt jättesmidigt. Vi blev inkallade direkt, nästan en halvtimme före avtalad tid och gipset avlägsnades. Skadan var verkligen rejäl och jag är jävligt glad att inte jag kom före ambulansen den där kvällen....
Allt hade dock läkt bättre än förväntat och både doktor och sjukgymnast var positivt överraskade med tanke på hur mycket som var söndertrasat i armen. Nu blir det för fadern att försöka träna upp fingrarna så gott det går.
Inom en timme så var vi redan klara och på hemväg. Verkligen effektiva på det sjukhuset må jag säga!
Stannade på Bergvik och åt lite lunch innan vi fortsatte mot Årjäng.


Lina har kommit in i lite fel dygnsrytm just nu. Den här bilden är från igår. Då somnade direkt efter dagis. Tydligen orkade hon inte somna förrän halv elva på kvällen sa morsan. Däremot vaknade hon konstigt nog pigg som en lärka klockan sex imorse! Denna eftermiddag upprepade sig proceduren och hon sov två timmar efter dagis så nu misstänker jag att det blir sent ikväll med....


Nu har kattungarna börjat att knalla runt litegrann utanför lådan också och har hittat en favvoplats i en hockeytrunk som ligger under sängen...


Den här har Lina döpt till Charlie. Vet fortfarande inte om det är en hankatt men det spelar kanske ingen roll med det namnet...Han/hon kommer troligtvis att bli långraggig i alla fall....Han ser ut som en tjock liten tuss när han kryper fram...

Har käkat lite grillat här på kvällen. Sitta ute kan man ju glömma för det är ju så jäkla kallt men grillat är ju alltid gott ändå.
Nu blir det Desperate Housewives på Femman...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback