Åter till vardagen...

...efter helgens bravader. Hade ställt klockan på tio i sex imorse för jag hade tänkt att hinna med lite plock innan jag behövde väcka barnen. Det sket sig kan jag säga för jag ställde om klockan först till tio över sex, sen tjugo över och sen halv sju lyckades jag masa mig upp...så var det med det.

Ganska så lugnt på jobbet idag så det blev en mjukstart.

När jag kom hem så lagade jag pannbiff med potatis och gräddsås. Till detta gjorde jag lök i ugnen med en massa olja och timjan på. Mumsigt. Tur faktiskt för mina pannbiffar smakade det inte värst mycket av. Att jag aldrig lär mig att det alltid ska vara typ dubbelt så mycket salt och kryddor mot vad det står i receptet för att det ska smaka något...

Sen kastade jag mig iväg på cirkelträningen. Jag hade egentligen inte så stor lust idag men behövde verkligen röra på fläsket efter frosseriet i lördags. Kände direkt på första övningen av uppvärmningen att det skulle bli ett segt pass. Jag kände mig plötsligt hur förkyld som helst och det rosslade i halsen. Nåja...det gick över när jag hade fått upp tempot men jag var väääldigt trött i kroppen på slutet kan jag villigt erkänna. Sen på stretchen så kom hostan...usch å fy! Inge kul alls om jag ska bli riktigt förkyld...Jag överlevde i alla fall passet och trots hostan så kändes det ändå skönt.

Har nyss kollat på "Pensionärsjävlar" (som jag missade förra veckan) och det var verkligen otroligt sjukt...men väldigt kul...Missade dock det där SVT-programmet om de bortskämda ungarna så det ska jag kolla på om det går att se på SVT Play. Det får nog dock vänta tills imorgon för nu börjar jag att bli ganska så trött...

Har roat mig med att göra Fars Dag-skyltar till jobbet plus en affisch till gymnastikföreningen nu innan det är läggdags. Fars Dag är på söndag. Glöm inte bort det!

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback