Förkylt...

Ja då har tydligen den första höstförkylningen äntligen kommit ikapp mig. Har känt att det har varit på G en längre tid eftersom energin inte har varit helt på topp. Igår var jag dessutom så förbaskat deppad och lett mig utan att egentligen ha någon bra anledning...
Vaknade några gånger inatt och kände att halsen var svullen och nu så känns det som om jag har fått ett slag i huvudet. Täppt i bihålorna och en lätt huvudvärk ovh allmänt hängig. Nåja det går ingen nöd på mig för jag är ju ledig idag.
Peter och Lasse ska sätta golvlister och fönsterfoder så att vi äntligen blir klara med köket. Själv så ska jag småpyssla med både det ena och det andra. Tvätta och sortera tvätt. Fixa lite julklappar. Förhoppningsvis spänna tyg över den sista garderobsdörren. Göra pannkakor med Lina (för det har jag lovat) och sist men inte minst fixa Fars Dag-present till kära gubben. Jodå så att de...det finns att göra...

Tittade på Skavlan igår och tyckte det var ett otroligt bra program. Bäst var "Hurricane" med sin minst sagt fascinerande story om sitt liv. Han verkade en aningens galen men det antar jag att man kanske blir av att sitta oskyldigt inspärrad i 22 år men han sade också många tänkvärda saker och verkar vara en minst sagt karismatisk person.
Sen sjöng ju Sissel skiten ur Carola på slutet. Det finns nog en anledning till varför de aldrig har sjungit tillsammans förut. Carola har en otroligt bra röst men Sissel har en röst som måste vara en gåva direkt från Gud (om man nu tror på sånt). Sången bara flyter ut ur munnen på henne som kristallklart vatten. Hur höga toner hon än tar så ser man aldrig att hon anstränger sig det minsta. Det bara rinner ut liksom....Fantastiskt är ordet!

Nä nu har jag inte tid med detta mera...återkommer senare...

Kommentarer
Postat av: Lena

Du får riva lite färsk ingefära och blanda med pressade citrusfrukter, det gör susen mot förkylning sen lite echinaforce också

så ska du se du blir pigg

krya på dig

2010-11-13 @ 19:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback