Jävla vinter...

Usch å fy säger jag bara. Jag är verkligen inget fan av vintern och igår när stöstormen drog igång så blev jag lite smått deprimerad. Visst kan det vara lite trevligt ibland när det där snötäcket ligger på plats men INTE när det blåser och faller ner som is från himlen. Allting blir ju så jäkla komplicerat och tar sådan extra tid!!! Massa kläder ska letas upp och baxas på, rutor ska skrapas och snö ska skottas. Bara att ta sig till jobbet känns ju som att bestiga berg. Blä!
Näe det här med vinter blir jag bara mer och mer anti för varje år som går. Och så är det ju det där med mörkret också...mörkt när man åker till jobbet...mörkt när man kommer hem...usch! För en soldyrkare som mig är det rena döden.
Men det är bara att gilla läget och stå ut i några månader. Brukar vara såhär i början som det är värst innan man har vant sig...och såklart i slutet när man vill att allt ska tina bort så man kan få spela golf...

Nä nu är dte dags för Lina att klä sig och för mig att knalla iväg till jobbet och jag ska rota fram både vinter-jackan med luva och mina VIKING-kängor. Se ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback