Om dygnet hade fyrtioåtta timmar...

...då skulle jag;
* ha betydligt mer välstädat
* hinna umgås betydligt mera med min familj
* börja sjunga i kör
* läsa kurser på universitetet
* läsa fler böcker
* titta mer på TV
* åka och hälsa på nära och kära lite oftare
* spela mer piano

ja...det finns så mycket man vill göra och ändå så tänjer jag ganska bra på de där 24 timmarna eftersom jag inte sover så mycket...
Jag får ofta höra: "Hur hinner du allt?" "Hur orkar du?" Men vadå? Jag är ingen superwoman som fixar tusen saker mer än alla andra. Jag gör mina prioriteringar och de ser kanske lite annorlunda ut än hos andra, vad vet jag? Visst kan jag hålla med om att jag oftast hinner med en massa saker på en dag och jag sitter inte still många minuter och sover sällan över fem timmar per natt. Men det är väldigt mycket jag INTE hinner med också...MEN. Jag är ganska bra på organisera saker och jag kan ha många bollar i luften samtidigt. Dessutom har jag nu min underbara iPhone där jag lägger in påminnelser om allt möjligt som ska uträttas. Tider som ska passas, telefonsamtal som ska ringas, saker som ska tas med till dagis etc. ALLT försöker jag att lägga in i telefonen (som alltid är med mig) och det funkar alldeles utmärkt. Ett litet PLING och så vet jag nästan direkt vad jag ska göra. Behöver inte ens kolla på telefonen. Det räcker med ett pling. Hur bra som helst. Fattar knappt hur allt funkade innan jag hade den där telefonen. Det gjorde det inte heller alla gånger....

Idag har jag jobbat eftermiddag och det har varit full fart och mycket att göra även idag. Sen var det dags för pump framåt sjutiden. Hade hunnit få iordning det nya passet och det var otroligt mycket jobbigare än det förra. Tyckte jag i alla fall. Lite längre låtar, mera funktionella övningar som involverar fler muskelgrupper och lite högre tempo. Svetten sprutade och både armar och ben darrade sådär behagligt efteråt. Det var knappt jag orkade dammsuga på jobbet sedan...En klar förbättring anser jag. Har ju kommit hem från de senaste pump-passen och knappt varit trött. Imorgon däremot misstänker jag att både jag och en del andra kommer att ha riktigt ordentligt med träningsvärk. Gött de för det är en annan sak som jag knappt har nuförtiden. Min kropp har väl antagligen blivit van övningarna....


Pappa och Lina-mys var det när jag sent omsider kom hem...sen blev det allt lite mamma/Linamys också...

Imorgon är det jobb igen och då ska jag bland annat göra 80 landgångar och några smörgåstårtor. Tjohej!
Sen blir det kalas på kvällen för Noah som fyller år och sen...ja då är det helgen och då väntar spännande saker...åååå vad roligt det ska bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback