Sjuttonde vägningen

Den här måndagen var det inte så kul att ställa sig på vågen men det hade jag inte väntat mig heller. Jag hade faktiskt gått UPP några hekto men som tur var är de borta idag. Anledning: ett hejdlöst kolhydratsfrossade av mig under i princip hela förra veckan. Jag har ätit lussekatter (flera stycken), bröd, ostbågar, smågodis, pizza-you name it! Jaja...jag erkänner i alla fal mina synder för er...hehe...Tänker inte analysera varför det blev såhär utan börjar på ny kula igen den här veckan. Straffet blir att den här veckan blir det ytterst lite "fusk". Tiden börjar rinna iväg nu mot julafton och jag har fortfarande två kilo att bli av med. Nu blir det fettboost igen för om jag ändå ska analysera lite så tror jag att det är där felet ligger. Jag äter för lite fett och blir därför hungrig fortare. Det handlar inte så mycket om sug utan jag äter det som finns mest lättillgängligt utan att tänka efter.

Nu till lite mer positiva saker. Mätte mig lite snabbt och det verkar gå åt rätt håll på den fronten åtminstone även om det inte är hela centimeter åt gången numera. Fick faktiskt på mig ett par jeans i storlek 40 idag. Provade dessa för en månad sedan och då fick jag inte igen dem. Nu sitter de perfekt. Skitnöjd!
När det gäller mina träningskläder så är det värre märkte jag igår när jag skulle iväg och ha det första passet på över två veckor. Inget sitter bra. Allting i min garderob är antingen för stort och sitter väldigt illa eller så är det för smått (riktigt gamla toppar som jag har haft kvar sedan före Angelina var född dock sparsamt använda). Mellanläge alltså. Jaja det får väl bli lite nytt inför nästa termin...

Nu är det alltså skarpt läge och minimalt med kolhydrater som gäller den här veckan så får vi se om jag kan plocka åtminstone ett kilo. Skam den som ger sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback