30-årsdagen i bilder...


Nyvaken 30-åring...och ja...det syns att en har blivit "gammal"...


Efter frukost (bacon och ägg) så fick jag lite besök och det blev lite kaffe och tårta...


Själv åt jag ett lite nyttigare alternativ än gräddtårta. En GI-kaka med mörk choklad och valnötter som Linnéa hade gjort på bageriet. Jättegod men väääldigt mäktig när man dessutom fick på grädden...Ska jag prova att baka själv någon gång..


Blommor får man förstås när man fyller år...dessa ifrån brorsan med familj...


...och denna vackra bukett i härliga färger fick jag av min sambo...


...och denna av min mor...

Efter tårtkalaset var det bara att packa väskan och lämna bort kidsen. Sen drog vi till Karlstad och checkade in på Plaza.

Först en snabb brunch...


...och där övergick det nyttiga till onyttigt för min del. Ja inte matmässigt men dryckesmässigt. Första ölen på flera månader smakade ljuvligt...

Sen hoppade vi på hockeybussen och for till Löfbergs Lila Arena. Hann en snabbsväng in i shopen och köpte mig den nya matchtröjan av födelsedagspengarna jag fick av Glenn och Andréa. Min gamla är från typ 1998 så den är aningens omodern...


Nedsläpp FBK-Djurgården...


Peter tycker FBK:s ineffektivitet är skrämmande...till höger skymtas min gamle chef och hockeykompanjon Lennart...


Birgitta var också med förstås...


I ståplatsbaren träffade vi lite fler Årjängsfölk...




"Kulon" var chaffis och fick ingen öl...


Var ju inte på någon hockey alls ifjol och hade inte sett den här baren förut. Mycket trevligare än Riverside-baren och att man kunde förbeställa öl till pauserna är ju helt briljant...Sprang på en och annan bekanting från "hockeyåren" och dem träffar man ju inte så ofta nuförtiden...


Uuuuuhhh...någon har släppt sig på ståplats....Matchen var inte heller någon höjdare direkt. FBK slog väl världsrekord i sumpade målchanser trots spelövertag. Uddamålsförlust blev det...


Tillbaka på hotellrummet och jag poserar i nya tröjan som var lite lustigt proportionerad. Jättestor i armar och överkropp och tight som satan över rumpan....hmm...det kanske är jag som är felproportionerad förresten...


Vårt rum och Peter med fjärren i högsta hugg. Jag hade beställt ett superior-rum men först fick vi fel och hamnade i en liten skrubb...det godtog vi INTE...


Fina stuckaturer i taket...


...men tyvärr inget badkar...missberäkning...


Jag har svidat om och vi drar ut på stan...


Första stoppet: Den irländska puben Leprechaun där jag "åt en Guiness", som Peter uttryckte det...Vi såg dessutom Britt och Hans-Göran ifrån "Lite sällskap"...B-kändis-spotting på hög nivå...


Sen drog vi vidare till Harry´s där jag blev lite avundsjuk på dessa Djurgårdsfans som har en egen öltapp på bordet...


och där står en annan "lite sällskap"-bekanting och tillika Sellre-bekanting...


Per-Åke alias "Pörren", som kom och tjötade en stund...


Överexponerad bild på min mat. Fullproppat med kolhydrater. Clubsandwich med pommes frites....
Efter maten så var jag så jäkla mätt och trött så då fick det vara nog...


Tillbaka på hotellet och har hoppat i den sköna morgonrocken (saknade tofflorna dock)...dröjde inte länge förrän jag slocknade...med morgonrocken på....

Del ett av 30-årsfirandet var över...En härlig dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback