Första semesterdagen...

...avklarad och det har gått i städandets och röjandetss tecken mest hela tiden. Roligare än så blir det inte denna veckan...Jorå...jag har allt hunnit med lite annat också...


Min lilla rufse-tufsa tog på sig detta imorse. En hårig väst och ingenting mer...tja varför inte? Vi skulle ju ändå bara gå hemma och skrota....Kolla in håret!!! Sådär ser hon ut varje morgon och bara balsamspray kan avhjälpa det...


...sen blev det lite barhäng och en skinkbit i väntan på att frukosten var klar...


Idag var det ingen som helst ordning på torpet...Baconen var slut så det fick bli chorizo och ägg till frukost istället. Blev lite väl mäktigt för min smak. Lina var också besviken för hon älskar också ägg och bacon....

Sen satte jag fart med att röja i förrådet. Jag ångrar att jag inte tog en före och efterbild men det blev bara efterbild...


Ni får helt enkelt tänka att detta rum var överfyllt med grejer senast i lördags. Det gick knappt att ta sig in...Nu är det mesta borta! Fy fasiken va gött! Tänk om den hemskt stygga mattan var borta också...


Sen var jag tvungen att fylla på lite igen eftersom båtgrejerna måste in också. Passade på att skyla den stygga bruna mattan med båtmattan istället...En del skor och jackor ifrån hallen hängde jag också dit. Det är sånt man ska ha ett förråd till, inte skyffla in en massa skräp...


Hittade min gamla Peak-vindjacka på en krok och provade den bara på skoj. Jag älskar den här jackan och trodde nog aldrig att jag skulle få på mig den igen, men se så fel jag hade...Härligt! Ursäkta min ostylade frisyr förresten....

Gick vidare till hallen efter förrådsstädningen och sorterade vantar, mössor, halsdukar, kepsar, skor osv...Sen blev jag uttråkad och jag och Lina åkte upp till cafét och tog en fika. Det blev dock ingen kanelbulle trots att det är den dagen idag. Lina käkade glass och jag unnade mig en liten liten bit av en chokladruta som Bittan hade gjort till kaffekoppen. Jag vet att jag skrev igår att jag måste skärpa mig men den var helt enkelt oemotståndlig och helt klart värt det. Muuuuums!


Idag blev det ungarnas favorit till middag: Köttfärslimpa. Inte helt LCHF eftersom jag har i ströbröd i limpan och gjorde egen sås med mjöl men ibland är jag inte så himla kinkig. Det funkar ändå...Vill inte stå och laga flera middagar om jag slipper...Gott är det i alla fall...

Efter middagen tog jag itu med Stefans rum. Hujedamejen... Nu var det i och för sig inte så länge sedan vi rensade där men han är rätt så bra på att stöka till den unge mannen...Längst tid tar det att sortera alla miljoner spel som inte ligger där de ska. Orkade inte riktigt göra klart utan får ta resten imorgon. Då ska jag nog försöka att ge mig på toaletterna, som för övrigt är det värsta jag vet att städa...

Tog en tur ner till cirkelträningen, som Åsa hade idag, och lämnade lite nycklar till henne. Känns skönt att inte behöva ha varenda pass nu när vi delar men lite träningssugen var jag allt. Hade faktiskt tänkt att ta gymmet idag men Peter skulle iväg på en grej så det hanns inte med. Det är konstigt vad fort det där träningssuget kommer när man väl har satt igång. Det är nästan som en drog.......Nåja, kroppen måste ju vila ibland också och man blir faktiskt ganska trött av att städa också.


Till kvällsmat fick det bli grönsakssoppa. Smaskigt och helt lagomt. Kommer inte ihåg när jag käkade soppa senast faktiskt. Ska försöka göra gulaschsoppa någon dag tänkte jag...


När vi tittade på "Lite sällskap" så kröp Lina upp i famnen på pappa och slocknade så sött. Hon har varit så himla snäll hela dagen och gått runt och pysslat för sig själv när jag har varit urtråkig och städat. Det märks att hon gillar sådana här lediga dagar när man inte har något speciellt för sig...Imorgon ska vi i alla fall till badhuset och det väntar hon ivrigt på...

"Lite sällskap" var som vanligt väldigt roligt och väldigt pinsamt även idag. Herreguuuud! Tjejen ifrån Askim var väl något av det mest desperata jag någonsin sett! Hade jag varit där samtidigt som henne så hade jag nog nitat henne...Tur att Stellan inte gick på det där...
Årjängsfölk var det ju med även denna gång och det är ju också lite kul att se...Tyckte dock lite synd om Nina som fick ett gäng drängfulla karlar vid sitt bord...
Väntar med spänning på nästa program.

Imorgon börjar "Desperate Housewives" också!!! Som jag har längtat och väntat!!!

Till sist: Spotify är verkligen guld värt när man städar...

Nu blir det Hypnotisören. Kom inte värst långt igår innan ögonen for igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback