Inspiration...

...behöver vi lite då och då. Det kan vara inspiration hur vi ska klä oss, inreda vårt hem, vilken frisyr vi ska ha och så vidare...

Jag vill gärna inspireras ofta och mycket och jag använder min dator till detta ganska så ofta och surfar runt och kollar in och samlar info. Det kan vara om jag behöver inspiration till träningspass så söker jag efter övningar på YouTube, vill jag laga en speciell maträtt så surfar jag in på Tasteline, ICA:s receptsida eller Arlasidan. Internet är fantastiskt när det gäller att söka inspiration. Nu har jag ju tagit det hela ett snäpp till och samlar på appar till min Ipone. Arla-appen är min allra största favorit just nu. Jag lagar mat nästan varje dag med hjälp av den och halvfabrikat-konsumtionen har drastiskt minskat i vårt hushåll den senaste tiden...

En annan app som är lite beroendeframkallande är LCHF-nytt. Där kan man läsa fyra olika bloggar skrivna av personer som går i bräschen när det gäller LCHF-metoden. Det är: Andreas Eenfeldt www.kostdoktorn.se/(Kostdoktorn även kallad)ST-allmänläkare ifrån Karlstad, Dr Annika Dahlqvist som var kvinnan som blev fråntagen sin läkarlicens för att hon rekommenderade LCHF-kost till sina patienterhttp://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/, Anna Hallén som har skrivit kokböcker och om barn med ADHDhttp://www.annahallen.se/ och sist men inte minst Monique som har gått ned massor av kilo med LCHF och nu driver eget företag som kostrådgivare och zumbainstruktör (bosatt i Karlstad)http://www.lifezone.se/se
Fyra bloggar med olika infallsvinklar och intressanta inlägg om allt som rör LCHF. Dessa läser jag ibland flera gånger om dagen.

Jag tycker själv om att inspirera andra och blir självklart glad om jag lyckas. Jag blir lycklig när en helt otränad människa kommer in på mina träningspass och går därifrån med ett leende på läpparna och dessutom dyker upp nästa vecka. Jag blir glad när jag får höra att flera som jag känner vill prova på LCHF och frågar mig hur de ska göra. Jag blir glad över att jag lyckas få andra att må bra helt enkelt...
Kan man inspirera någon så bör man vara glad...
Lite ispiriation behöver alla ibland...

Kommentarer
Postat av: Eivindagnes

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2012-07-13 @ 09:33:53
URL: http://eivindagnes.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback