Knådad...

Hejsan hoppsan vad tiden går undan även om man har semester. Det har jag fått erfara idag. Känns inte som jag har fått något uträttat, fast det är klart att jag har...bara inte det som jag hade tänkt...Så blir det ibland...
Hade goda intentioner att fortsätta mitt städande efter frukost och jag hann en liten bit. Städade klart i Stefans rum och i förrådsutrymmet under trappan. Sedan tog det stopp.
Fixade istället iordning affischer till det nya barngympapasset och lade ut det på hemsidan. Det tog sin lilla tid eftersom allting som hade med hemsidan att göra gick TRÖGT, TRÖGT, TRÖGT!!! Grrr...

Nu ska jag förresten passa på att göra reklam för barngympapasset. Det är nämligen så att torsdagen 21/10 börjar det en barngympagrupp för barn födda år 2004 och 2005 nere i gamla gymnastiksalen på Silbodalskolan. Tiden är 17.00-18-00 och det är Anna Sköllerhag och Sonja Sköld Emanuelsson som håller i det hela. Det blir musiklek, hinderbanor och liv och rörelse på olika sätt. Hur man anmäler sig kan ni kolla om man följer länken till hemsidan som kommer här: www.arjangsgf.com 

När affischerna var utskrivna och klara så satte jag och Angelina oss i bilen och åkte runt till de olika dagisen i Årjäng och satte upp dem. Vi var även nere på Cirkeln och Udden på Silbodalskolan.
Sedan blev det en tur till ÖoB och Coop innan vi slutligen for hem igen...


Köpte äntligen ett nytt våffeljärn på ÖoB. Har inte haft det på ett och ett halvt år så det var verkligen på tiden. Våfflor till middag alltså men naturligtvis inte till mig...


...som istället provade på att göra LCHF-pannkakor. Dessa innehöll grädde, ägg, lite salt och fiberhusk. Till detta grädde och hallon och blåbär (osötade naturligtvis). Det skulle egentligen vara vaniljpulver i men detta glömde jag att köpa (är osäker på om det ens finns i affärerna här i Årjäng) så det blev en aningens smakläst men annars så var det verkligen likt vanliga pannkakor. Var tvungen att kolla vad vaniljpulver egentligen är och tydligen så är det helt enkelt nedmald vaniljstång utan tillsatser och som inte innehåller något som helst socker utan bara ger mer smak. Hmmm...låter ju kanon....ska verkligen försöka att få tag på detta. Går nog på LCHF-butiken i värsta fall...Mäktigt som satan var denna måltid i alla fall så jag orkade bara hälften...


Köpte även Babybels idag eftersom alla LCHF-are jag har läst om tydligen älskar att äta dessa som mellanmål. Jag har ätit dem någon gång förut men det var längesedan. De innehåller i stort sett inga kolhydrater så det är inga problem att smocka i sig då och då. Jodå...de var ju riktigt goda så jag förstår varför LCHF:are tycker det är bra. Perfekt att ha med sig och ha dem i nödfall om det blir för långt mellan måltiderna...Herregud vad jag vidgar mina vyer på grund av denna diet!!! Har väl aldrig ätit så varierad mat som nu...

På eftermiddagen var det dags att sticka iväg och få massage. Tycker egentligen inte att jag har haft så stora problem men ville ta tag i det innan jag fick för ont. Det är vänster axel som krånglar och tydligen fanns det en hel del att jobba med där. Jag hade muskelknutar och låsningar runt hela skulderbladet och när hon tryckte på en punkt strax bakom örat så trodde jag ett tag att jag skulle svimma!!! Jäklars vad ont det gjorde! Har ju trott några gånger den senaste månaden att jag håller på att få öroninflammtion för det har liksom huggit i örat. Tydligen var det inte i örat utan BAKOM. Det förstod jag ju nu...Nu några timmar efteråt så är jag ganska så mörbultad. Måste dit igen nästa vecka för det gör fortfarande ont i vänster skulderblad när jag böjer huvudet i vissa lägen. Vi får hoppas att hon kan knåda rätt det till slut...

Efter massagen så åkte jag hem och hämtade Lina och så for vi till badhuset. Idag var det verkligen full fart där och massor av folk. Lagomt varmt i vattnet också. Efteråt var jag helt slut. Lite mera än vanligt eftersom massagen hade gjort sitt också...

Hade laddat för att få se premiäravsnittet av Desperate Housewives idag men det kom en del emellan om man säger så...först ett telefonsamtal och sedan Stefans läxläsning. Jag fick helt enkelt spela in det istället och får väl titta imorgon antar jag...Det är ingen slump att jag aldrig hinner att titta på TV....

Nu är det i alla fall sängedags för idag..Natt natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback