Nedåt igen...

Efter helgens ölhinkande så pekade vågen som väntat spikrakt uppåt. Inte mindre än två kilo uppåt om man ska vara noga....Men det var i måndags det. Två dagar senare så är dessa kilo väck och nu hoppas jag på att det pekar nedåt igen...Så mycket kan det alltså skilja när man börjar äta kolhydrater igen. Det är först och främst för att kolhydrater binder vatten i kroppen som detta händer. No big deal när man bara gör ett litet avsteg men det kan också stoppa upp viktnedgången när man dricker alkohol...
Jag mätte mig faktiskt lite inofficellt igår för att sporra mig själv och fick se att jag minsann hade minskat i omfång i alla fall. Att detta stämde märkte jag imorse när mina arbetsbyxor skulle på för första gången på två veckor. Trodde först att jag hade tagit fel när jag krängde på mig dem i mörkret för de kändes så himla stora. När jag kom ut i ljusen så såg jag att det verkligen var mina arbetsbyxor och de glipade faktiskt i linningen! Det gjorde de inte senast jag hade dem...Bra start på dagen om man säger så :))).


Käkade bara en baby-belost och till det två koppar kaffe innan träningen idag så jag käkade desto mer efteråt...En stor favorit här hemma...hamburgare, stekt ägg, cheddarost, creme fraiche och lite sallad...gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback