Nionde vägningen

Det blir mer och mer nervöst för varje söndag som jag ska ställa mig på vågen. Nu är det ju lite trögare med viktnedgången och min stora fasa är att den helt plötsligt ska visa plus. Jag har ju faktiskt inte kommit till någon viktplatå än så jag bara väntar (fruktar) den dagen den kommer. Den här veckan var jag extra nervös eftersom jag faktiskt har "fuskat" en hel del. Det har bland annat slunkit ner en moussebakelse på jobbet i torsdags och igår så var det inte bara den mörka chokladen som hamnade i min mage utan även några Plopp-bitar...

Så det var med det ena ögat stängt som jag klev upp på vågen som visade: 75,9 kg! Alltså 1,2 kg minus. Jihaaa!!! Den största viktminskningen på flera veckor!!! Däremot blev jag en aningens sur när jag upptäckte att mina mått såg likadana ut som förra veckan. Nåja, man kan inte få allt....

Nu får jag försöka att skärpa till mig lite nästa vecka för jag tror inte att detta håller i sig två veckor på raken med en massa fusk. En positiv sak är ju att jag har tränat på ett eller annat sätt nästan varje dag de två senaste veckorna och det hjälper säkert till en del. En annan sak är att jag inte blir mer hungrig av att träna. Snarare tvärt om. Jag äter mycket mindre nu. Igår åt jag bara frukost och middag (och så lite godis förstås) och idag har jag bara käkat frukost, middag och ett kokt ägg med majonäs efter gympapasset. Funkar alldeles utmärkt....

Nu ska jag försöka att ta mig under 75,2 kg tills nästa vecka. Det är lite av en magisk gräns för det är det minsta jag har vägt efter Angelina blev född. Det var en kort stund runt midsommar 2007 innan vågen började visa uppåt igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback