Nu är det klippt

Puuuh...vilken dag...att vara ledig kan ibland vara mer påfrestande än att jobba på många sätt...

Startade dagen med att hämta Lina hos morsan. Hon sov som en gris men vaknade strax efter att jag hade anlänt. Däremot så var det inte helt enkelt att övertyga henne om att vi skulle åka hem. Hon envisades med att dra ut varenda leksak som fanns och sedan vägrade hon att ta av sig pyjamasen och sätta på sig kläder...
Jag var lite otålig eftersom jag varken hade fått frukost eller kaffe i mig.
Till sist lyckades jag och vi hann att få i oss lite mat innan det var dags för dagens först klippning...

Eftersom planering av klippning inte är min starka sida så fick jag panikbeställa tid igår (herregud så jag såg ut!) och hade tur att få en redan idag hos M. på Main Street. Har aldrig varit hos henne förr men jag blev jättenöjd!!! Har sagt det förr men säger det igen: Det finns verkligen hur många bra frisörer som helst här i Årjäng!



Nyklippt och nöjd när allt det tjocka barret är borta...


Skulle köpa "kake" av Birgitta idag men den var tyvärr redan slut när vi kom till brödbilen. Då köpte vi lite annat smått och gott istället...tror att jag börjar längta efter julen för jag inhandlade både julmust och pepparkakor...mumma det, men jag avstår naturligtvis pepparkakorna och julmusten är lightversion...Men den dagen när lussekatterna med saffran kommer-då ska jag synda-och njuta!


Angelina smakar kakor...

Ville åka och hälsa på min skadade broder men det ville INTE Lina. Hon ville vara hemma istället så det blev inte så mycket av den visiten. Hon vill gärna gå hemma och strosa dessa tisdagar när vi är lediga så då får hon det. Det passar mig också bra för då får jag lite gjort också...


Till och med maten fick hon välja och då blev det naturligtvis fiskbullar...Jisses vad hon äter när hon får denna maträtt! Delar inte denna entusiasm och käkade istället rester från igår...


Sen var det dags för klipp nummer två. Denna gång var det Linas tur och hon satt ganska så still när Ing-Marie klippte bort en massa slitet hår. Nu blir det nog lite lättare att reda ut på morgonen...


Söt som en smällkaramell blev hon dockan min...

På eftermiddagen fick jag lite tid över och gav mig i kast med att göra i ordning i garderoben. Kändes nästan lite konstigt att hiva iväg kläder som jag köpte för bara drygt tre månader sedan som knappt är använda. Ska lägga ut dem på Tradera tänkte jag. Provade för skojs skull några plagg som jag inte har kunnat använda på lääänge och det mesta passade faktiskt. Ligger på mellan 40-42 i storlek nu. När jag kan skippa 42-kläderna helt så är jag nöjd. Hade 38 ett kort tag innan jag blev gravid men det var å andra sidan första gången sedan högstadietiden som jag hade det då så jag har inga stora förhoppningar...Jag har gått ifrån 46 till 42 på tre månader och det är inte att förakta...

Efter rensningen och lite dammsugande så var det dags för den vanliga trippen till badhuset. Hade verkligen ingen lust idag men det var bara att ta sig iväg. Lina var nog lite trött hon med för hon ville faktiskt gå upp innan timmen hade gått och det hör inte till vanligheterna.

Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan avsluta den här dagen med lite Jeopardy. Har laddat hem detta till min iphone och det är grymt vanebildande....det går nästan inte att sluta faktiskt...

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback