Effektiv och full av energi...

Å hejsan vad effektiv jag är nuförtiden! De senaste två veckorna har jag tagit tag i hur många tråkiga saker som helst och fått dem uträttade...känner mig nöjd! Jag vet att om man lägger saker på hög så blir det dubbelt så trist.
Mycket har, som jag redan nämnt, med gymnastikföreningen att göra och jag känner mig lite som en dygnet-runt-kanslist just nu. Det ringer folk precis hela tiden med alla möjliga ärenden....men är man ordförande så är man. Då får man ta sånt eller avgå. Det enda jag vill är att få allt att fungera. Men det gör sig knappast av sig självt. Min kalender i min iPhone är min största hjälp här i livet just nu för minnet är det sämre med. När det plingar till så vet jag att jag ska göra något speciellt och då är det bara att kolla vad det är...mycket praktiskt...

Idag blev det ingen träning heller...hade sådan otrolig lust att gå på cirkelträningen men det blev sen middag idag så det hade nog inte blivit någon hit att gå dit med maggen proppfull av chilli...hihi...
Nä...alllvarligt talat så tvingade jag mig själv att stanna hemma. Jag har varit borta så mycket ett tag nu så jag får lite dåligt samvete. Så istället för att träna så kosade jag med Lina och kollade på Dr Snuggles istället...inte dumt det heller....

Det är konstigt det där hur fort man blir beroende av någonting. Först så går jag hela sommaren utan att träna nästan någonting (förutom de enstaka golfrundorna då) och det funkar alldeles utmärkt och så kommer hösten och då blir jag nästan tokig om jag inte får träna fyra minst fyra gånger i veckan. Det kryper i benen på mig. Jag tror att det är så att jag verkligen behöver de där endorfinerna för att stå ut med mörkret och rusket. Jag vet fanimejen inte vad jag skulle hitta på under vinterhalvåret om jag inte hade träningen....skulle bli tokig antagligen för TV:n har jag ingen lust att hänga framför...gjorde det i och för sig förut när jag kollade reprisen av DH men det är ju i princip det enda programmet jag tittar på under veckan...har inte ro att sitta still...Imorgon ska jag i alla fall träna. Det har jag bestämt.

Usch ja för mörker...idag har det ju varit hur trist väder som helst...men ändå har jag en delad känsla och kan tycka att det är lite mysigt ibland...men bara ibland. Jag brukar säga att hösten och vintern går bra fram till nyår men sedan kan man snabbspola januari, februari, mars...
Jag längtar verkligen efter julen. Jisses vad jag längtar! Idag sjöng jag till och med "Pepparkaksparaden" för Lina när hon skulle sova. Sjukt! Om bara en ynka månad får jag äntligen hänga upp julgardiner, hänga upp julstjärnor och stakar och börja fixa och dona med kalendrar. Härligt! Undrar varför jag är så perverst fixerad över just allt som har med julen att göra? Har ingen förklaring till detta...vet bara att jag alltid har älskat julen...

Nu ska jag pallra mig till sängen och spela lite gonatt-jeopardy...

So long så länge...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, varför älskar du julen så mycket. Kansek beror det på att jag också älskade julen lika mycket och att vi pysslade tillsammans och förväntningarna stegrade allt eftersom dagarna närmade sig julafton. Vi bakada, städade pysslade och hela huset luktade nystädat. Det var den tiden det. Då hann man med det mesta. Men så var det också den bästa tiden i mitt liv de åren jag var hemma tillsammans med er min älskade ungar



Kram mamma

2010-10-28 @ 09:09:25
Postat av: Tessan

Så är det nog....men man hinner allt det där nuförtiden också...gäller bara att börja i tid...

2010-10-28 @ 14:04:02
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback