Sovrumsröj

Hej hopp! Tredje semesterdagen och fortsatt städning. Ett tag i alla fall...Röjde iordning i sovrummet och imorgon ska jag försöka att få det lite mera hemtrevligt. Av alla rum i hela huset är det nog vårt sovrum som jag gillar allra minst. Mestadels beror det på färgen på tapeterna men också på de fantastiskt stygga (och dretdåliga) garderoberna som står där. Om vi börjar med färgen på tapeterna så är de så totalt 90-tal som en tapet får bli. Kolla bara...


Vi hade exakt samma tapet i vardagsrummet där vi bodde förut och jag var trött på den redan innan vi flyttade...Den är inte bara i ful färg utan fruktansvärt svår att kombinera ihop med gardiner och sängkläder. När vi någon gång får tummen om och gör om sovrummet så ska det gå i vitt och grått. Det har jag redan bestämt.


Här är de fruktansvärda garderoberna som jag sa för tre år sedan att jag skulle "klä" in i tyg för att göra dem en aningens attraktivare. Har ju naturligtvis inte blivit gjort än men nu har jag äntligen mätt dem och imorgon ska jag fixa tyg. Uppepå garderoberna låg det en massa böcker av allehanda slag plus tavlor som jag inte använder. Bort med alltihop och dit med något annat....

Har även burit bort cross-trainern som har stått brevid sängen hela sommaren och enbart varit ivägen. Nu står den i förrådet och vi får väl se om andan faller på någon dag att ta en tur....
Nu när vi har fått en ny luftvärmepump installerad på nedervåningen så behöver jag inte heller ha torkstället i sovrummet så den har jag ställt på sin riktiga plats i tvättstugan, där tvätten numera torkar ordentligt. Så summa summarum så har vi helt plötsligt fått väldigt mycket större plats i sovrummet...Tänk vad lite röj kan göra...

Ska fortsätta "projekt" sovrum imorgon tänkte jag.

På eftermiddagen åkte vi ut och hälsade på Jessica ett tag och sedan var det direkt till cirkelträningen för min del. Idag var vi lite fler och det var riktigt roligt. Onsdagsgänget är en härlig skara med mycket energi. Idag hann vi lägga in lite magövningar och annat på slutet också så det blev lite extra jobbigt....

Nu ska jag duscha och sedan blir det nog sängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback