Utpumpad...

Nä egentligen inte...men jag har haft pump-pass ikväll igen. Skitroligt var det och svettigt förstås men det strulade lite med musik-skivan eftersom jag av misstag råkade hoppa över en övning. Jag har mixat ihop alla låtar och det är så jäkla dumt om det händer sådana här saker för det är inte så kul att stå och spola fram och tillbaka mitt under passet. Som tur är så har jag alltid en uppsjö skivor med sig så det löste sig väldigt bra ändå. Körde ett par låtar extra med lite mage och annat smått och gott på slutet så det blev en kvart längre idag...gör absolut ingenting tycker jag.

Annars så har jag mest grejat i sovrummet idag och nu är jag nöjd. Så nöjd jag kan bli i alla fall...
Började förmiddagen med att göra diverse inköp på Bugano, hos morsan och Stuket. Det finns ju så mycket fint så helst vill man ju ha alltihop, men det går ju naturligtvis inte...
Lina hittade ett gardintyg med Svampbob Fyrkant på som hon absolut ville ha. Jag tyckte att ett med Pettsson och Findus var jättefint...Får fjäska med morsan sen när Lina ska få större rum. Jag tar som bekant inte i en symaskin och färdigsydda gardiner till barn finns det nästan inga fina tycker jag...

När jag kom hem så gav jag mig i kast med det jobbigaste, att klä in garderoberna i tyg. Detta har jag som sagt dragit mig för i tre år (här går det inte snabbt om man säger så) men när jag väl fick tummen ur så fixade jag det på mindre än två timmar (då gjorde jag annat i mellan också). Det värsta var att magneterna i garderoberna är så himla slitna så tyvärr går det inte att stänga dörrarna som det är nu. Det får jag fixa på något sätt men det går väl antagligen att byta ut.


Två av dörrarna klara. Jag gillade verkligen det där tyget. Det är i brun/beige med lite guldskimmer i. Ganska så diskret men ändå mönstrad. Hade tänkt att ha enfärgat istället men det tröttnar jag oftast på...


Sen tillkom det lite andra grejer uppe på garderoberna som det bara har stått massa pocketböcker och annat skrot på förut...Tyckte "Hope" passade bra i sovrummet, varför kan ni fundera på...Helst hade jag velat köpa en och en bokstav och författa någonting själv men än så länge har jag inte fått tag på dessa bokstäver i "lösvikt".


På hyllan över sängen rensade jag också bort allt småplock som oftast hamnar där. Två sådana här ljuslyktserier placerades där. Myspysljus i sovrummet är aldrig fel...


Lite nya blommor och krukor från ICA samt den söta kalendern från Stuket som jag blev så förtjust i när jag såg den på bloggen....


I fönstret får det bli fejkblommor för glömmer man att fälla ned persiennerna en dag så är det kört med riktiga blommor eftersom vi har sol hela eftermiddagen på den sidan av huset...


Den här söta lyktan köpte jag av min mor...


Lina och Jonna har lekt i princip hela dagen. Ja lekt och bråkat om vartannat. De där två är nästan mer som syskon ibland. Tror i alla fall de hade saknat varandra för Jonna har varit hos sin pappa i en vecka när mamma har varit utomlands så de har inte lekt på ett tag...


Min middag idag (och kvällsmat också för den delen...) Köttfärs med massa olika kryddor, massa grädde och broccoli samt cheddarost på toppen. Snabbt och lättvindigt och FETT.

Nu ska jag roa mig med att läsa NB som kom i brevlådan idag. Imorgon ska jag en sväng till tippen, städa vidare och försöka komma ut till pappa och hälsa på en sväng. Sen börjar firandet lite smått eftersom jag och Peter åker på lördag. Lina är väldans noga på det där med tårta så jag har pliktskyldigast beställt en gräddtårta till kidsen. Jag ska i alla fall inte ha....

Natt natt


Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis på födelsedagen hoppas du får en bra dag i stan

2010-10-08 @ 10:57:28
Postat av: Linda

Grattis!!! Ha det så bra i stan.



(Du vet väl vart du snart kan köpa färdigsydda barngardiner ;-))



KRAAAAAM!

2010-10-08 @ 20:11:52
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Grattis till födelsedag, viktminskningsframgång och till en award att hämta på min blogg om du vill!



Jag läser gärna Din blogg, bl.a. för att den handlar om Årjäng förstås, om familjeliv, mat och samhällsfrågor.

2010-10-09 @ 07:27:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tessan

Tackar så hjärtligt för gratulationerna och tack Inga för awarden! Ska hämta den imorgon. Känner mig hedrad.

Linda: Jag kommer gärna till dig och köper barngardiner och annat kul, det vet du!!!

2010-10-09 @ 10:37:35
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback