Full fart freda´...

...har det verkligen varit idag. Förvisso en lugn morgon och en lugn kväll men där emellan har det hänt grejer...

Angelina röjer loss i BVS:s väntrum.
Fyraårskontrollen gick bra. Hon fick både rita, lägga pussel, kolla om hon kunde prata ordentligt, balansera, kolla hörsel och naturligtvis även längd och vikt. Tror att hon tyckte det var rätt så kul faktiskt även om det var lite gnäll innan vi kom iväg. Ska få en remiss för att kolla högerögat. Hon hängde inte riktigt med på syntestet och eftersom det är just höger öga som jag har tyckt att hon skelar lite med så är det bäst att vi kollar upp det ordentligt. Hon låg över kurvan på vikten också, vilket jag redan visste så nu blir det till att dra in på glassen....

Efteråt åkte vi till M. och E. och hälsade på en snabbsväng. Jag hann ta en kaffe och töla lite och tjejerna fick leka en stund.

Nästa anhalt var Arvika och Lina somnade förstås i bilen. Inte så dumt kanske för hon var redan ganska trött vid det laget...
Började hos Polisen och korttagning till passet. Valde bild redan på första försöket för som jag sa till damen på stationen "jag kan stå här hela dagen och jag kommer ändå inte bli nöjd". Så är det ju. Jag kan knäppa säkert hundra bilder på mig själv och om jag har tur så finns det kanske två av dem som är ok....Tycker att de flesta ser ut som massmördare på sina passfoton så jag hamnar väl under den kategorin...


Efter polisen så blev det Timmýs för där visste jag att de hade köttbullar och mos som Lina absolut ville ha. Jag är helt vilsen i Arvika för det är inte en stad som jag besöker värst ofta men som tur är så är det ju inte så stort...


För min del fick det bli denna "bantarmat". Helt otroligt egentligen att jag kan trycka i mig mängder av sånt här och ändå gå ned i vikt...jag kan inte sluta att förundras över det...


Nästa stopp blev Intersport där jag inhandlade nya träningsdojor. Det blev Nike Air Max 60 som ska vara rejält stötdämpande smat har högt skaft för bättre stabilitet. Det har jag faktiskt inte haft förut och det kändes super! De satt som en smäck på fötterna. Jag fortsätter köra med Nike för det brukar fungera bra till mina breda paddfötter. Sak bli kul att testa dem och se om de håller vad de lovar...Tyckte faktiskt att de dessutom var ganska snygga också...



Efter skoinköp så var det dags att gå till leksaksaffären och köpa en försenad present till E. Angelina var som en bläckfisk därinne och pillade och vände och vred på varenda grej. Hon hitade en sån där ekomikrofon som hon gick och skrålade i medans vi letade lämplig present. Vi köpte den ska tilläggas...

Måste säga att det finns väldigt många roliga affärer i Arvika och jag skulle gott ha tänkt mig att springa i fler om det inte varit för just den där "Bläckfisk-Angelina" och det faktum att jag hade lovat henne att ta en tur till badhuset...

Vrooom hem och packa badkläder och så iväg igen...Kändes ovanligt att bada i varmt vatten för en gångs skull (men väldigt skönt). Vi brukar ju aldrig vara där på fredagar annars eftersom jag jobbar. Det syntes att Lina hade längtat något enormt efter att få plaska och härja ordentligt. Senast hon badade var ju sista helgen i juli när vi var i Sellre med båten.....


Nu ser hon i vilket fall som helst ut såhär...det har varit en ansträngande dag för min lilla skrutta...


Peter har äntligen klippt sig idag!!! Halleluja!

Vägrade att titta på Lara Croft på TV:n så jag snubblade in på filmen"Offside" som jag faktiskt inte hade sett. Den är ju inspelad till stor del i Billingsfors och det är ju lite kul. Den var faktiskt oväntat rolig...


Har avslutat kvällen med att slå in lite paket till Lina. Imorgon blir det nämligen kalas med kusinerna på cafét. Hon får några paket imorgon och några på sin födelsedag på torsdag tänkte jag. Mâten sätter ju stopp för firande till helgen så vi får tjuvstarta lite istället...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback