Träning till tusen...

...blir det den här veckan...Första veckan har jag lovat att ta hand om alla tre passen (2 cirkelträningspass och ett gympapass) som jag kommer att dela med andra framöver. Bara för att komma igång liksom. Sen råkade ju C. ut för en olycka i lördags och vips så fick jag addera två pump-pass till de andra tre. Vad sägs om det? Fem träningspass på en vecka när man knappt har rört sig på hela sommaren...

Nåja. Igår startade jag med cirkelträningen och som alltid när det är nytt pass så hinner man inte att träna värst mycket själv. Man springer mest runt som en vettvilling och hjälper alla så att de gör rätt.
Igår var det premiär i gamla sporthallen och det kändes lite ovant och framför allt väldigt stort. Imorgon när jag kör det andra passet ska jag försöka att trycka ihop det lite mera så att folk hör vad jag säger och så att det inte blir att alla står i varsitt hörn. Jag har nämligen fått för mig att intensiteten blir lite högre om man ser att grannen kör på som en vettvilling...psykologi på hög nivå...

Imorse fick jag i all hast göra färdigt pump-passet plus musik så att jag skulle kunna köra C.:s pass ikväll. Det var väldigt längesedan jag ledde ett pump-pass "på riktigt" så jag hade nästan glömt hur kul det var. Lade inte på allra värst för jag vet hur hemsk träningsvärken brukar bli efter första gången. Kanske mesade jag lite väl för jag var faktiskt inte värst trött efteråt. Å andra sidan är jag van att köra en och en halv timme pump och nu var det "bara" en timme. Det var inga som helst problem i alla fall att köra utan kolhydrater i kroppen. Kände mig nästan piggare än vanligt faktiskt. Då hade jag ändå varit i simhallen och badat med Lina före och det brukar göra mig ganska mör....

Imorgon är det dags igen då för cirkelträning och jag har precis mixat klart den andra skivan. Vi har nämligen delat upp passen denna terminen och kör ett lite tuffare och ett lite lugnare pass och har två olika skivor till detta. På det ena passet är det i stort sett bara ny musik och på det andra är det bara gamla godingar från 80, 90 och tidigt 2000-tal.

Jag måste nog dessutom komma iväg och få massage av min vänstra axel för där är det något fel...När jag stretchade nacken igår och tittade upp i taket så högg det som knivar i skulderbladet. Misstänker att det kanske hände något när vi lyfte mixerbordet i söndags för det var inte helt lätt...

Hoppas nu bara att träningsvärken inte blir alltför illa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback