Gymbesök



Ja idag kom då äntligen iväg till gymmet för första gången sen i november skulle jag tro. Har verkligen längtat efter att ta en riktig genomkörare så imorse stod jag på dörren när simhallen öppnade klockan tio.
Började med 10 minuter i hyfsat sanbbt joggtempo på rullbandet och fortsatte med 10 min rodd i roddmaskinen. Hann med några kilometer och sen var jag ordentligt uppvärmd. Svetten sprutade.

Jag har väldigt svårt för att dela upp träningen som många som styrketränar ofta gör. Till exempel att bara köra två muskelgrupper åt gången. När jag tränar vill jag gärna köra igenom allt mer eller mindre. Däremot kan jag köra lite extra övningar på en viss muskelgrupp. Idag blev det ganska så mycket ben annars så hann jag med det mesta både i maskinerna och med fria vikter. Gillar det nya gymet, Sportlife, väldigt mycket. Bra maskiner och ett stort plus för alla fria vikter (som jag föredrar framför maskiner).
Tränade drygt en timme och det kändes oerhört gött att starta dagen så lyxigt...Hoppas bara att det inte dröjer flera månader tills nästa gång...


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!

Inspirerande att läsa om din träningsglädje! Försöker hitta tillbaks till min som legat vilande några år nu med några kg för mycket som resultat! Än så länge så är det promenader 3-4 ggr i veckan, men till hösten om min planerade flytt blir av så blir det gym igen!

2011-07-12 @ 21:53:35
URL: http://jigglypuffans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback