Melodifestivalen part 2

Kul inledning på dagens deltävling av programledarna. Barbie Girl-parodin var klockren!  Nu fortsätter de att driva med sig själva med tanke på debaclet förra veckan. Starkt jobbat av manusförfattarna...

Oh nooooo...Christer Sjögren!!! Och allt föll som ett korthus! Inte nog med det...han sjunger en av eurovisions sämsta sånger ever: Djingis Khan....

1. Brolle-7 days and 7 nights
Vilken konstig låt...känns inte som om den vet vilken takt den ska gå i...Brolle är dock som alltid mescool på något sätt...Ljudet är ju helkasst as usual men det är ju knappast Brolles fel...Varken bra eller dåligt...bara...intetsägande...

2. Loreen-My heart is refusing me
Jag diggade Loreen jättemycket när hon var med i Idol och en ordentligt bra pipa har hon utan tvekan men låten kommer liksom inte riktigt igång som man vill...Helt ok danslåt men den har tyvärr lite för många och långa "pauser" i refrängen...Lina sjunger dock med...

3. Babsan-Ge mig en spanjor
Jag säger bara: OH MY GOD! No further comments...

4. Elisabeth Andreassen-Vaken i en dröm
En typisk typisk Bettan-ballad med supermycket text som vi har hört hundra gånger förut...Är också lite besviken på hennes röst för hon brukar alltid sjunga bra...dock inte idag...många sura toner...
Å du Bittan! Hon är faktiskt född 1958! Det har jag googlat:))

5.Sanna Nielsen-I´m in love
Hela Melodifestivalens lilla sötnos som levererar en tillrättalagd liten harmlös schlager (för en gångs skull i ett lite högre tempo). Traditionellt så det skriker men ändå helt klart bäst hittills. Hon sjunger alltid hur bra som helst och ikväll har hon dessutom en sjukt snygg frisyr!

6.The Moniker-Oh my god
Daniel däremot avskydde jag när han var med i Idol...och det gör jag fortfarande...Han försöker sjunga som Mika men kan inte träffa en ton...sen har han en låt som blandar Beatleskomp med cirkus typ...JAG STÅÅÅÅR INTE UUUT MEEERA! Det här är inte tävling i falsksång! Hade det varit det hade Daniel vunnit med hästlängder. Får Babsan att framstå som en röstvirtuos...OH MY GOD en gång till...

7. Aniela-Elektrisk
Tydligen är det här med att kunna sjunga totalt passé...Aniela är en Denise Richardskopia...det är det enda positiva jag kan säga om det här...Låten hade varit helt ok om den för det första hade varit på engelska och för det andra om någon med bättre röstresurser hade sjungit den...nu har den varken det ena eller andra och då blir det...pannkaka helt enkelt...

8. Christian Walz-Like suicide
Christian Walz är en liten favvis hos mig. Gillar hans röst...Gillar gunget i låten...Liknar lite Salem al Fakirs låtar...Han klarar tyvärr inte de höga tonerna men låten diggar jag...Yes I do...

Till final (enligt mitt tycke): Sanna Nielsen och Christian Walz
Till andra chansen: Loreen och Brolle
Tror dock att Babsan kommer att få alltför många röster...

Orkar inte mera Christer...ORKAR INTE!

Ok...hade fel om Babsan men hellre det än den där pellejöns-Daniel...

Att Sanna skulle gå till final är inte direkt någon skräll...Folkkär är hon den där tjejen...och en egen bakelse har hon ju med...

Det här pausmomentet borde döpas till Svenska Kändisar som slaktar bra låtar...Christer slaktar lika mycket som Nanne förra veckan...och sen har jag en annan fråga...Kunde man inte använt Peter Stormare på något vettigare sätt? Skulle tro att han hade sjungit bättre...

OOO nu är det nervöst...ska de fixa att säga rätt namn den här veckan???
Bort med Daniel NU!

Näe näe näe....Christian Walz fick mindre röster än clownen. Helt sjukt!

TACK OCH LOV! Brolle till final...

Ja då var det slut för denna gång...see ya next week...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback