Melodifestivalen part 4

Jaha ja...då är det Malmö ikväll och som vanligt har jag ingen koll på vilka som är med...jo Linda Bengtzing hörde jag något om...

Låt 1. Melody Club- The hunter
Typiskt Melody Club-låt men inte någon av de bättre. Bra fart, bra melodislinga men refrängens text känns fruktansvärt töntig och sångaren sjunger falskt...

Låt 2. Julia Alvgard-Better or worse
Urkass och urtråkig låt. Julia småhoppar på stället i en blå tantklänning och tar i från tårna men tyvärr träffar hon inte tonerna. Näe vad 90-tal detta kändes...

Låt 3. Lasse Stefanz-En blick och någonting händer...
När det kommer till det här bandet så har jag aldrig fattat grejen, men så tycker jag i stort sett inte om ett enda dansband heller...Kan bara konstatera att detta inte ens är en hyfsad danbandslåt och Olle Jönsson har definitivt alkoholiserat bort sin röst och nu är jag snäll i min bedömning...

Låt 4. Linda Pritchard-Alive
Här fläskas det på på bästa Celine Dion-vis och det är så jävla tråkigt och gapigt så man vill spyyyy!!!! Vi har hört det typ femtusen gånger förr....ändå är det här ändå bäst hittills idag...säger en hel del om kvaliteten på den här deltävlingen...

Låt 5. Anders Fernette-Run
Mamma Mia-nu börjar jag få nog...Mammas pojke försöker vara lite tuff i skinnjacka och är lika kul som en lyktstolpe ungefär...totalt meningslös låt, övertänd sång när Anders försöker vara Bryan Adams, näe fy satan vad dåligt!!!!!!!!!!!!

Låt 6. Linda Bengtzing-E det fel på mej
Alla Lindas schlagerbidrag låter precis likadant och texterna går också ut på ungefär samma sak...jag undrar varför hon och Markoolio inte tävlade på riktigt med "Värsta schlagern" för det är faktiskt den bästa låten av allihop som Linda har gjort (förutom Victorious). Men Linda är ändå bäst för hon är snygg, kan sjunga och det är glatt och käckt och harmlöst.

Låt 7. Nicke Borg-Leaving Home
Vad schizofrent det känns med en heltatuerad Backyard-medlem i Melodifestivalen men låten är riktigt bra! Lite Green Day-stuk sådär och det gillar jag. Klassisk, pampig rockballad och Nice sjunger helt ok. Härligt med en låt som är bra på riktigt.

Låt 8. Love Generation-Dance alone
Yes, nu börjar det att ta sig...Lady Gaga-producenten Red one gör sällan publiken besviken och det här är modernt och borde kunna funka även i eurovisionen. En danslåt med refräng som sätter sig direkt....Ska direkt till final.

Nu ska vi se om The Ark kan bräcka Lena PH:s succeframträdande från förra veckan. Blir tufft...
Näe bättre än Lena är de inte men bra är de absolut. Ola Salo är verkligen den enda i sitt slag i Sverige och det är lite synd att de ska sluta...Gillade by the way låten som kändes lite U2-inspirerad...

De fem väntade gick vidare till röstningsomgång två....inga skrällar hittills alltså...

Sverige älskar Linda tydligen. Flest röster tydligen...jojo...det var lite av en skräll tycker jag men Linda har en otrolig karisma. Hon verkar alltid så otroligt full av energi, är alltid glad och hon bjuder på sig själv och låten sätter sig direkt (eftersom man har hört den så många gånger förr i en annan version).

Nejmen ser man på!!!! Svenska folket har ju lite smak ändå...var så säker på att Love generation skulle gå direkt men icke...Nickes låt var verkligen bra så det är helt rättvist...

Det var allt för denna vecka...nu ska jag försöka att messa Bittan i Florida som hade den dåliga timingen att ringa mitt under bidrag nummer åtta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback