Mjukstart

Har kommit på det bästa knepet för att få mig själv att vakna på ett bra sätt på morgonen. Jag är ju som bekant en nattuggla och släcker sällan ljuset förrän tidigast halv ett. Att komma upp på morgonen är dock en helt annan femma. Jag är egentligen inte värst morgontrött men jag gillar att ligga och dra mig och halvsova. Därför ställer jag nu klockan minst en halvtimme innan jag ska gå upp (det vill säga typ en timme innan jag verkligen MÅSTE gå upp). Då vaknar jag till så att jag inte sover så djupt och sen vaknar jag oftast av mig själv den tiden jag ska gå upp egentligen. Skitsmart! Fast kanske inte om jag är extremt trött för då kommer jag garanterat att försova mig:))

Idag satt jag klockan på sju trots att jag börjar sent. Kom upp vid kvart i åtta och har hunnit med en massa saker här på morgonkvisten. Sorterat färdig tvätt, plockat ur diskmaskinen, diskat, lagat frukost och till och med sminka mig.

Nu sitter jag här men stor kopp kaffe och käkar bacon (vad annars?) och kokta ägg med majonäs och bara softar.
Hade ju hoppats på att äntligen nå det stora delmålet minus 20 kg idag men vågen har nitat sig fast på 67,9 kg tydligen....jaja...det kommer vilken dag som helst nu...

Idag åker Bittan på semester till USA i tre veckor så nu är det jag som ska bossa ett tag framöver på jobbet...bara skoja...Lotta är ju frotfarande kvar...men eftersom hon inte är så haj på datorer så har jag fått äran att sköta ekonomin den närmaste tiden. Betala räkningar och även löner nästa vecka! Shit pommes frites! Kan ju bli hur som helst ju! Nädå jag tror att jag har ganska så bra koll...
Hoppas i alla fall att hela gänget får en jättefin semester både på kryssningen och i Florida på golfbanorna. Hann faktiskt inte ens ringa och säga hejdå igår men jag misstänker att vi snart får höra ifrån henne. Bittan är ganska så duktig på att ringa eller SMS:a hem om man säger så...

Nu ska jag dricka en kopp kaffe till så är jag redo för arbetsdagen sen...

Grattis förresten till faster Märta som fyller år idag!

Ha en bra dag allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback