Så jävla dum

Ja igår blev det lite otippat en hel del godisfrossande för min del. Både smågodis och chips smög det ned och i ganska så stor mängd. Inte för att jag har så dåligt samvete för att jag åt godis men idag ångrar jag det bittert av en annan anledning. Jag mår helt enkelt kasst i min mage. Så himla dumt av mig...Särskilt chips VET jag ju att det inte går. Detta kommer jag att få sota för hela dagen idag...

Jag tycker inte att man ska skuldbelägga sig själv om man någon gång faller igenom och äter något sött för ingen kan inbilla mig (som är första klassens godisråtta) att jag kommer att kunna gå genom hela livet utan att äta socker ibland. Det kommer inte att inträffa. Däremot kan man diskutera mängden sött och VAD man har valt att äta. Igår blev det helt enkelt lite för mycket av det goda men eftersom det straffar sig på detta vis så dröjer det nog ett tag tills nästa gång....

Nåja...bara att ta nya tag och köra på...Man lär sig förhoppningsvis av sina misstag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback