Tjugosjunde vägningen...

Tisdag igen och vägardags. Efter en halvtaskig LCHF-vecka så var jag ganska så oroad. Jag skötte mig hyfsat under början av förra veckan men spårade ur en del under helgen. Erkänner att jag faktiskt smakade på Angelinas semla i söndags fast jag hade lovat att vänta till fettisdagen plus att det slank ner några godisar i lördags också. För fuskar jag så är det tyvärr sötsaker som slinker ner. Inte pasta, bröd och potatis som kanske skulle vara bättre alternativ. Å andra sidan så får jag inte i mig värst många godisar så det kanske är hugget som stucket...skit samma...
Jag blev därför glatt överraskad när jag ställde mig på vågen igår (väger mig ju nästan varje dag) och såg att den visade fina siffror. Dock hade dessa gått upp litegrann tills idag men är ändå nöjd.

68,6 kg visade vågen, vilket innebär minus 0,6 kg den senaste veckan. Mer än nöjd för detta innebär att jag håller schemat att gå ned minst ett halvt kilo per vecka. Kanske däremot skulle byta vägdag till måndag igen för det verkar som om det är då jag väger som minst...haha...Nädå det passar bra på tisdagar när jag ändå är ledig.


Har roat mig med att kasta ut halva min garderob, alltså alla kläder som är för stora. Ska göra ett försök att bli av med på Tradera tänkte jag...alltid kan man väl få några kronor för dem...

Hittade en kjol i garderoben som jag hade när vi for till Thailand 2003 (tror jag att det var). Då vägde jag nog ungefär 62 kilo eller något sånt och den satt som en smäck nu. Väldigt kul. Med andra ord så stämmer inte riktigt siffrorna på vågen med måtten. Så har det varit ända sedan jag började med LCHF. Jag borde med andra ord ha lite mer muskler nu än då plus att kilona kanske har omplacerat sig...


Jag idag...


Kommentarer
Postat av: Chrissan

Grattis till minuset och vad fin du är! :)



Här fuskas det också med sötsaker...inte ris, pasta el potatis. Det kan jag leva utan.:)

2011-02-01 @ 17:16:07
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com
Postat av: Linda

Du är verkligen jättefin! Grattis till minusresultatet... igen ;-)



Kram Linda

2011-02-01 @ 17:22:33
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: Heléne

Grattis igen och WOOOW, vad snygg du är!



Kram Heléne

2011-02-01 @ 17:55:38
URL: http://www.helenesbaksida.blogspot.com
Postat av: Tessan

Nu blir jag nästan generad;))

2011-02-01 @ 18:31:12
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du är duktig vännen. Njut av känslan jag vet hur det känns. Det är underbart gott när man kommit dit.

Men för mig är du lika fin vilket som



Kram mamma

2011-02-02 @ 09:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback