Underbara vinter...

Ja fast att jag längtar ihjäl mig efter våren så är dessa soliga fina vintersöndagar allt bra härliga! Eftersom det var så kallt imorse så passade jag på att dammsuga innan vi gick ut för det var verkligen VÄLDIGT välbehövligt. Herregud vad mycket damm det kommer fram nu när solen ligger på! Sällan jag dammsuger hela huset på en gång nu förtiden (alltför sällan som jag dammsuger överhuvudtaget) men det gjorde jag idag. Det tog nästan en timme! Det är då man märker av att man har ett ganska så stort hus...men nu är det gjort i alla fall och det känns bra...

Sen kom vi äntligen ut i solen och sin vana trogen så ville Lina till lekparken. Närmare bestämt till lekparken på Högerud. Eftersom vi ändå var tvungna att åka och handla så tog vi bilen dit och busade en stund.
Det första vi gjorde var att gå upp i den serpentinformade rutshkanan som de har där och jag åkte med Lina i knät. Eftersom den var lite isig så förstod jag att det skulle gå undan men inte riktigt hur fort det skulle gå...
Vi fick en jäkla fart och jag orkade inte hålla fast Lina så i sista svängen så åte hon helt sonika över kanten. Gråt och tandagnisslan såklart men det gick som tur var väldigt bra. Sen skippade vi den...


Lilla skitungen med tungan ute...


Lina provade den lite mindre farliga rutschkanan...


Tjiho vad kul det var!


Sen kastade hon en hel massa snö på mamma...


...som fick lära sig att se upp...


Vilopaus...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback