I musikens värld...

..har jag nu varit i två kvällar på raken. Jag har nu äntligen mixat färdigt de två skivorna till cirkelträningen och nu dröjer det tills augusti innan jag behöver göra detta hästjobb igen. Det tar sådan tid men det är värt att lägga ned den med tanke på hur viktig musiken är för att få ett bra och adrenalinfyllt pass. Kruxet med just cirkelträningen är att det är så många bra låtar som behövs. Jag mixar ihop 20 st låtar med en "vilolåt" och de ska passa någorlunda i tempo (även om jag ändrar på en del) samt kortas till mellan en minut och en och femton cirka...
Nu när jag har lärt mig programmet (och om det inte krånglar) så går själva mixningen fort men väljanet av låtar kan ta timmar. Eftersom jag har så många pass så går det åt en del musik kan jag säga och jag försöker verkligen att inte ha för lika med tanke på att en del personer går på flera av mina pass. Sen så blir jag så jäkla fort less på vissa låtar så jag måste byta. Den här gången blev det inte så jättemånga nya låtar utan jag har verkligen grävt runt i min dator och hittat många pärlor som jag faktiskt aldrig har haft med förut. Blev jättenöjd faktiskt. Jag är ju väldigt svag för 90-talets dansmusik så det blev en del sånt. Speciellt nöjd med första låten på den ena skivan, Capellas "You got 2 let the music" och detta enbart för det underbara introt. Jag förflyttas direkt tillbaka till tonåren när jag hör den och man vill ställa sig på golvet och röja järnet!

Nu har jag "bara" spinningskivan kvar att fixa till men det har jag någon vecka på mig att ordna. Vet inte om jag har berättat det men jag ska börja köra spinning också den här terminen. Herrejisses hur ska DET gå? Det blev lite kris på instruktörssidan och då får man ju ställa upp. Ska faktiskt bli riktigt kul! Jag behöver en nytändning och dessutom bättre kondis så why not? Spinnning, pump, cirkelträning och gympa. Uppladdningen inför beach 2011 kunde ju vara sämre. Hoppas bara att man får hålla sig frisk också...

Imorgon blir det att träna in gympapasset för jag tjuvstartar med gympan i Svensbyn redan på söndag. Är riktigt sugen nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback