Julkilona väck!!

Som ni kanske redan vet så klarar jag inte att hålla mig emellan veckovägningar utan jag kliver upp på vågen när andan faller på. Idag var en sådan dag och guess what. Den visade 70,6 kilo vilket innebär att jag nu har noterat en lägstasiffra sen jag började med lchf. Julkilona är borta plus 0,2 kg till. Det tog alltså lite drygt en vecka att få bort dem. Fy fasiken vad skönt!
Nu hoppas jag bara att få meddela snart när jag ser siffran sex på vågen för det kommer att bli en stor dag i mitt liv...

Något annat som är kul är att helt plötsligt pratar var och varannan människa lchf och är nyfikna på att prova. Finns flera anledningar till detta.
1. Nu har de flesta (precis som jag) frossat lite extra under jul och nyår och vill starta på nytt och letar vägen till ett hälsosammare liv, både på träningsfronten och matfronten.
2. Andreas Eenfeldts bok Matrevolutionen har debatterats och diskuterats livligt både i radio, TV och tidningar den senaste veckan. Sålt otroligt bra har den dessutom gjort.
3. Den tredje och kanske största maktfaktorn när det gäller att sprida kunskaper om lchf är Katrin Zytomierska. Denna omdiskuterade bloggdrottning som har snuskigt många läsare varje dag är kanske den största anledningen att folk börjar få upp ögonen. Såg att Andreas Eenfeldt spånade lite om detta på sin blogg igår men jag kan tippa på att han är ganska så nöjd över den draghjälpen och speciellt eftersom Katrin nu har börjat läsa Matrevolutionen...Skulle tro att boken säljer ytterligare några tusen ex efter det...

Roligt är det i alla fall att folk vågar prova. Min vän U. som började förra veckan är lyrisk över hur gott man kan äta och det är ju just det som är grejen. Inte en dag under den här tiden har jag känt att nu jävlar ger jag fan i det här. Jag har aldrig varit hungrig, aldrig känt att jag kämpar som tusan. Tvärtom. Det har varit oförskämt lätt. Nästan skämmigt enkelt. Visst tränar jag en hel del men det hade jag ju gjort i vilket fall som helst så det är ju inget jag gör bara för att gå ned i vikt. Skillnaden nu är att jag faktiskt GÅR ner i vikt. Hur många år har inte jag tränat som en tok men ändå inte gått ned ett gram...
Ni får ursäkta mig om jag låter som en predikant men det är precis såhär det är. Som ni har kunnat läsa så fuskar jag ibland (ibland en hel del) men grejen är att jag ganska så snart hittar tillbaka till lchf-tänket och varför gör jag det? Jo för jag känner i hela min kropp att jag mår bättre av det....Enkel logik.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Bra jobbat! Jag håller med om att det är både effektivt och god mat man får stopa i sig men tyvärr accepterar inte min mage detta i längden :-( ... Efter några veckor väcks magkatarren till liv och jag får typ kramp. Men bortsett från det så är det verkligen toppen och det bästa för en godisråtta som jag är att det ju tar bort allt sötsug och kvällshunger som annars är min största last!

2011-01-13 @ 09:41:10
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Tessan

Konstigt att magen inte funkar. Vad kan det bero på? Jag blev tvärtom väldigt bra i magen efter att ha börjat. Å andra sidan jag jag väldigt lite bekymmer med den överlag, men nu fungerar den fantastiskt. Ja det här är min livsstil känner jag. Ska jag klara mig genom livet utan att vars en tjockis så får jag nog fortsätta på den inslagna vägen....

2011-01-13 @ 11:52:54
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra jobbat Tessan!



LCHF strider mot allt jag läst inom hälsa. Jag måste erkänna att jag varit HELT mot denna diet. Smälla i sig en massa fett?? Nonono... Men, jag ser ju att flera av mina vänner rasar i vikt och mår bra. Jag ska försöka för jag vill verkligen gå ner det sista nu.



Att Katrin Zytomierska förespråkar denna diet gör nästan att jag inte vill testa, men jag låtsas att jag inte läste det där ;-)



Kram Linda

2011-01-13 @ 18:24:36
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: Tessan

Det där med att smälla i sig en massa fett är väldigt individuellt. Det främsta syftet med fett är att det mättar men det är egentligen inte så mycket du behöver äta extra. Liten skvätt grädde här, en liten klick majonäs där...äter man för mycket fett så mår man illa. Tänk på det när du börjar...

2011-01-13 @ 21:52:00
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Linda Larsson

Ja, det kommer jag verkligen tänka på för fett är inte riktigt min melodi. Eller som du skriver; FÖR MYCKET fett. Men det låter ju logiskt att lite mättar mer när det gäller fett och man behöver inte spränga ut magsäcken för att känna sig nöjd.



Jag förbereder mig mentalt nu. Påmåndag börjar jag!!



Kram Linda

2011-01-14 @ 10:36:53
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: Tessan

Lycka till och du får gärna fråga om du undrar över något:))

2011-01-14 @ 18:53:54
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Nej jag vet inte heller men så har jag ju dokumenterad "problemmage".... Men jag klarar ett par, tre veckor utan problem och gör jag bara uppehåll och släpper in lite annat en vecka så går det igen. Kanske inte helt rätt taktik men ändå så verkar det funka... Men hur är det egntligen med fil och sånt?! Är det ok?!

2011-01-14 @ 19:45:01
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Tessan

Det är ok men jag tycker det är för mycket kolisar gör så lite mättnad så jag skippar sånt helt och hållet

2011-01-15 @ 00:00:24
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback