Köttfärsgratäng med ädelost



Idag kände jag för att bara slänga ihop något enkelt och gott och då fick det bli detta.

Recept:
500 g nötfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 kvibille ädelost
2 dl creme fraiche
1 tsk salt
1 tsk peppar
1 tsk franska örter
Sparris på burk
Broccoli

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Bryn löken och vitlöken och lägg sen i köttfärsen. Krydda med salt, peppar och franska örter och även annan krydda om så önskas.
3. Häll upp i ungsfast form
4. Smula ned ädelosten i creme fraichen och blanda ordentligt.
5. Lägg valfri mängd sparris över köttfärsen och lägg även i den tinade broccolin i köttfärsröran.
5. Bred ostblandningen över köttfärsen
6. Ställ in i ugnen i cirka 15 minuter eller tills osten har fått fin färg.


Blev väldigt krämigt och gott. Skulle nog ha blivit ännu godare med lite kantareller i också. Upptäckte till min besvikelse att jag inte hade värst mycket grönsaker hemma så det fick helt enkelt bli salladskål och ett par plommontomater med örtkryddor på. Det bästa är att jag har mycket kvar tills imorgon också:))


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det verkar supergott! Ska testa det inom en snar framtid.=)



Kram

2011-01-30 @ 08:50:19
URL: http://www.mittlchf.weebly.com
Postat av: Tessan

Det var faktiskt väldigt gott och det finns kvar tills idag med :))

2011-01-30 @ 15:31:18
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback