Nostalgi!!!

Jag har ägnat den sena kvällen åt en riktig tråkig syssla: stryka gardiner. Eftersom det är så jäkla trist så tittar jag alltid på TV samtidigt och idag blev jag glatt överraskad. SVT visade ett jubileumssprogram om Helt Apropå som var ett humorprogram som sändes ifrån mitten av 80-talet till början av 90-talet. Ska jag vara ärlig så hade jag också totalt glömt bort programmets existens trots att jag satt bänkad framför TV:n i stort sett varje fredag när jag var liten.
Humor är oftast en färskvara. En sak som ändras med samtiden och känns därför väldigt daterad när man ser äldre program. Speciellt sådan humor som speglar samtiden och det var just sådan humor som Helt Apropå-gänget sysslade med. Man imiterade och drev friskt med kända politiker (Ingvar Carlsson som sko, Birgitta Dahl med groteskt stora framtänder, Åsa Domeij och naturligtvis Gorbatjov), SJ, Televerket och alla andra som hade gjort något anmärkningsvärt. Hey Baberiba-gänget har till exempel snott konceptet ganska så rakt av kan man säga, fast de är mycket sämre...
Det jag vill komma till är att jag under de 50 minuter som programmet varade inte hade en tråkig stund. Jag skrattade till och med högt i min ensamhet flera gånger. Skitroligt program ju! Många av de där samhälls-satiriska inslagen är ju aktuella än idag (till exempel de otaliga skecherna med SJ som handlar om försenade eller stillastående tåg). Skulle vara väldigt skoj om SVT kunde visa de där programmen i repris faktiskt.

Nu sitter jag och njuter av ett annat SVT-program. Klubbland hette programmet tror jag och de visar en konsert med Robyn! Hon är bara så grym! Låtlistan hittills; Fembot, Cobra Style, Dancing on my own, With every heartbeat och Show me love....bara kanonlåtar!

Däremot är det nu dags att ta natten tror jag. Har varit en lång dag med massa städande. Har fått bort alla julsaker och nu är det bara gardinerna som ska upp. Har hunnit halvvägs i alla fall. Blev en tur till badhuset också och idag fick Jonna följa med också till Angelinas stora glädje.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback