Teknikens under

God morgon allihopa! Nu ska jag för ovanlighetens skull göra några inlägg på morgonkvisten. Orkade inte igår kväll helt enkelt. Idag är det tisdag och jag är ledig men som vanlidt så är det en hel del saker inbokat ändå. Först och främst ska jag ringa sjukhuset om Linas hosta. Hon har nu tagit Bricanyl i en månad med blandat resultat så nu får de ta reda på vad som är fel tycker jag.
Sen klockan nio ska jag göra det årliga besöket hos tandhygienisten och hoppas att jag inte har några hål i tänderna så att jag slipper att komma tillbaka på ett år igen...

Jag har lovat att hjälpa mamma med att starta en blogg så jag får kika in hos henne en stund också. Sen ska jag hämta L. på dagis så att hon och Lina för leka en stund och sen så bär det av till badhuset.
Just det...jag ska hjälpa Stefan med matteläsning på eftermiddagen också...mycket grejer på G men det går säkert bra till slut...

Var ju på cirkelträning igår kväll men det blev väldigt lite tränande för min del på grund av den här:


CD-spelaren som gud glömde...Jag verkligen HATAR den!!! Den verkar ha ett eget litet liv och igår började det med att ljudet lät som om någon hade sprängt en högtalare. Jag och R. knäppte nog på varenda knapp och skruvade på varenda reglage men utan resultat. Efter cirka tio munter hittade vi dock felet...någon hade satt en sladd i en ingång som den inte brukade sitta i...men säg den lycka som varar...Mitt i passet så började en låt hacka och när jag skulle knäppa fram till nästa så fick den totalt frispel. Ingenting fungerade och allt bara loopade och blinkade och det gick inte ens först att få ut skivan. Inte så kul när det står en massa folk och väntar. Jag blev totalt vansinnig men lyckades till sist att få ut skivan och så fick jag helt enkelt köra pumpskivan manuellt resten av passet. Med andra ord var jag mer DJ än vad jag tränade...Sådana där saker gör mig tokig när det inte funkar och det är andra passet på raken som det strular nu...Vår bergsprängare är mycket bättre men tyvärr finns det ingen pitch ( reglage där man kan sänka eller höja tempot) på den så jag kan inte använda den på cirkeln....suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback