Underbara sommar

Ja vad ska man säga? Jag älskar verkligen sommaren över allt annat och speciellt då när det är så underbart väder som det har varit den här helgen. Varför bor man i ett land som det bara är såhär några ynka dagar om året? Jag och Peter diskuterade det häromdagen faktiskt. Jag har svårt att se att jag kommer att stå ut med detta i hela mitt liv. Förr såg jag charmen med årstiderna men ju äldre jag blir desto jobbigare blir det med höst och vinter. Jag skulle inte vara ledsen om det var 20-25 grader varmt året om, jag svär. Man mår ju så himla mycket bättre och allt blir så mycket lättvindigare.

Den här helgen har det varit fullt ös medvetslös och jag är faktiskt lite sliten men kul har det varit!

Vi tar det i kronologisk ordning...


Min sötis till dotter innan hon går till dagis i fredags. Hon var så nöjd över att det äntligen var så varmt att hon kunde använda det där linnet.

Fredagen på jobbet var helt hysterisk från början till slut. Sjukt mycket folk och jag satt ner totalt tio minuter på hela dagen och det var när jag kastade i mig ett ägg och en hamburgare. Eftersom vi skulle på fest på kvällen så hjälpte Lotta mig som tur var med städningen annars hade jag väl aldrig kommit därifrån...

Sen var det bara att åka hem och ta en snabbdusch och svida om för kalas på hemvärnsgården. Vi firade J. och C. som båda har fyllt 40. Supergod mat fick vi och A. hade fixat en alldeles egen LCHF-paj med spenat och bacon till mig och den var superb! Jag var verkligen vrålhungrig också eftersom jag inte hade hunnit äta speciellt mycket under dagen.
Tog för ovanlighetens skull inte värst många bilder men här är två i alla fall...


Tävling om vem som kan äta upp en munk först pågår...jag var glad att jag slapp denna i alla fall för det hade jag aldrig mäktat med. Däremot fick jag, Lotta och Charlotte tävla om vem som slurpade i sig ett glas med Smirnoff Ice först. Jag vann men sen hände något knepigt. Jag skakade som ett asplöv i armarna efteråt...Min kropp fick väl en smärre sockerchock...haha...


Ena jubilaren till höger i bild...

Efter tårta och kaffe och en hel del tjöt så begav vi oss upp till parken där Streaplers spelade. Ganska så mycket folk och till och med jag dansade ett par danser...Annars pratade jag mest med folk och hade det allmänt trevligt. Ganska så nykter var jag också eftersom jag skulle gå upp tidigt och jobba nästa dag. Sedär...jag börjar bli lite vuxen och ansvarstagande jag med:)) Sen hade jag sådan tur att jag fick skjuts hem efteråt också. Tack C.!!!

Var fruktansvärt segt att gå upp igår trots att jag inte var det minsta bakis. Bara trött. Ännu mer segt var det att gå in och jobba i det strålande vädret. Vi hade den lugnaste lördagmorgonen på evigheter (alla hade väl sovmorgon) men senare på dagen blev det i alla fall lite mera fart. Bittan var minst lika trött som jag så vi beslutade att skippa städningen för att ta oss ut så fort som möjligt i det fina vädret. Inte mig emot. Det får vi fixa på måndag när de har lovat regn...

Var hemma i fem minuter efter jobbet och sen drog vi direkt ut med båten. Underbart!


Peter har doppat håret (!) och blivit nedskvätt av en av Stefans kompisar


Mikaela och Marielle var också med eftersom Lotta och Tommy var på bröllop i Norge. Badtemperaturen låg på otroliga 20 grader och gissa om jag ångrade beslutet att lämna baddräkten hemma...


Kolla in filmen när Lina badar...

http://www.youtube.com/watch?v=QsrkBxm1PMs


Efter sol och bad så blir man såklart hungrig och då vankades det grillat...


Helt fantastisk kväll som fick ett abrupt slut när jag ringde hem och fick reda på att Stefan hade börjat blöda i halsen. Det blev ilfart ( i alla fall så fort Millan kan gå) hemåt men han och Anna hade redan hunnit iväg med ambulansen till Karlstad där de fick övernatta. Blödningen avtog som tur var och nu är han lyckligtvis hemma igen. Jesus vad skärrade vi blev!

Imorse var jag om möjligt ännu tröttare och fick stappla upp ur sängen vid niotiden. Var tvungen att se till att kidsen fick frukost i tid eftersom Mikaela skulle vara på Tingevi klockan elva. När vi ändå var i farten och inte hade något annat för oss så stannade vi och kollade på matchen. Mikaelas lag vann mot Kila/Gillberga med 3-2.


Marielle har stylat Angelina...


När vi kom hem så strandade jag i solstolen i trädgården...


...medans Lina roar sig med allehanda aktiviteter...


Sämre kan man ha det...


Första pionen har slagit ut

Sen fick jag sällskap i solen av bästaste Fridan som har varit här på besök hela helgen men som jag inte har haft tid att umgås med förrän idag. Eftersom hennes besök i de här trakterna är sällsynta så är det ju ett måste att träffas och babbla en stund. Det blev däremot en aningens för varmt på baksidan av huset så vi drog först till Götes för en snabblunch och sen vidare till badstranden...

Tror inte att det var riktigt 20 grader i vattnet idag men vi trotsade rädslan och hoppade i. Här kommer bildbevisen...


Frida först...


...åsså jag då...helt ok dopptemperatur men ett dopp räckte...


Premiärbadet en dag tidigare i år i alla fall...alltid något...

När jag kom hem så var jag grillmästare också och nu är dagen fulländad. Tja en golfrunda hade inte suttit fel heller men det kanske jag hinner imorgon om det inte blir för dåligt väder...man kan ju inte hinna allt...Gött att vara ledig i alla fall vilket vissa andra här i huset inte får vara...
En nätt liten solbränna har jag också hunnit skaffa mig idag och det kanske var välbehövligt...Frida tyckte att jag var blå i skinnet...haha...

Näe nu ska jag se om det finns något kul att se på dumburken...so long så länge...


Kommentarer
Postat av: Nina

härliga bilder, så skönt när värmen är här. När det blir match och ni kommer till Gillberga vallen kan du komma hit på kaffe, vi bor bara 5 km därifrån :-)

2011-06-05 @ 21:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback