Dagen före vägning....

Ja jag är ganska så inställd på ett plus igen även denna vecka. Imorgon är det dags för vägning igen....MEN...jag är tillbaka på rätt spår igen sedan i lördags och då brukar det snabbt vända nedåt igen. Fick helt plötsligt tillbaka lite ork, kraft och energi igår och fixade dessutom till en veckomatsedel, så nu ska det gå bättre är det meningen...Det är så jävla tråkigt med de där plussen på vågen...

Idag testade jag Tacopajen som jag lade ut receptet på i min veckomatsedel. Tyckte den var supergod! Många klagar på omelettbotten men jag tycker att det är tusen gånger godare än alla fiberhusk och mandelmjölsbottnar...Klarar inte riktigt konsistensen...Det blev i alla fall över så jag har även till lunch på jobbet imorgon. Det funkar så mycket bättre när man har den där matsedeln att följa...Lätt att handla och planerat och klart. Busenkelt. Nog för att det kan ta lite tid att leta recept men det kan det vara värt. Slutar man att laga riktig mat (som jag har varit dålig med den senaste veckan) så blir man inte tillräckligt mätt och så är det så himla lätt att trilla dit på något onyttigt...

Idag blev jag jättesugen på ett äpple när jag köpte det i affären. Lite knepigt för jag är verkligen ingen fruktälskare men just Golden Delicious gillar jag. Var nästan att jag käkade ett innan middagen men jag klarade mig undan. Väldigt onödiga kolhydrater. De sparar jag till en annan gång...
Imorgon är det fettisdag och då ska jag banne mig äta en semla...tror jag i alla fall...får se hur sugen jag är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback