Hemmalördag ...igen...

Ja det blev en kväll framför dumburken/datorn ytterligare en lördag...Mer regel än undantag i mitt liv och för det mesta så tycker jag att det är skönt men idag hade jag verkligen velat gå ut och svira. Vårkänslor ni vet:)) plus att det verkar som om nästan varenda människa skulle ut på några festligheter idag.

Hade inte haft en tanke på att gå ut förrän C. kom till jobbet idag och sa att hon och några till skulle på hotellet och då blev jag sugen att följa med. RIKTIGT sugen. Men är man ute i sista sekunden så är man. Morsan var i Karlstad så hon kunde inte vara barnvakt och Peter är på spelning i Sellre så det blev med andra ord soffan istället. Å andra sidan hade jag inte haft ett enda plagg att ta på mig så då slapp jag det besväret. Plus trötthet och huvudvärk imorgon dessutom. Inatt ska vi ju vrida fram klockan en timme också till råga på allt. Ja ni hör ju att det inte bara var negativt att jag fick stanna hemma:))

Vi har kosat oss istället och käkat tacos och kollat på "Big Daddy". Nu sover Lina i soffan, Stefan spelar fotboll på Xboxet och jag bloggar. Lugnt och skönt.
Får försöka att kanske komma ut till påsk istället....jag kom på förut att jag har inte druckit en endaste droppe alkohol sedan nyårsafton! Det är ju för fan nästan tre månader sedan! Jag är nog lite smygnykterist jag...haha...näe skämt åsido så dricker jag sällan något förutom när jag ska ut. Speciellt inte nu när jag går på LCHF. Blir bara trött av att ta en öl eller ett glas vin om jag inte ska ut och festa och somna klockan tio i soffan en lördagkväll är ingen höjdare faktiskt så jag låter hellre bli. På sommaren är det en helt annan sak. Då kan det bli både öl, vin och cider lite när som helst.

Hade det riktigt hektiskt på jobbet idag och jag har gjort inte mindre än 70 räksmörgåsar (hade storbeställning), en smörgåstårta och dessutom en massa andra smörgåsar. Det var ganska så mycket folk hela dagen så jag och Lotta var inte klara förrän vid halv fem. Då var vi ganska så slitna båda två kan tilläggas. Började dessutom en halvtimme tidigare idag också. Ska bli skönt med en ledig dag imorgon. Synd bara att det försvinner en timme. Söndagar är ju korta i vilket fall som helst.

Imorgon hoppas jag ju naturligtvis också på att FBK blir finalklara. Hann bara se slutet av matchen idag men det verkar som om AIK inte har värst mycket att sätta emot. Tror stenhårt på att finalplatsen kirras i fyra raka!

Nu ska jag surfa runt lite innan det blir dags att krypa ned i den nybäddade sängen (även det har jag hunnit med idag plus tvättat och vikt en massa tvätt. Effektiv jag!)...

Ha en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback