Melodifestivalfinal

Japp sjätte lördagen på rad som jag sitter här och direktkommenterar melodifestivalen och nu är det sista gången. Som sagt: Allt annat än Saadevinst är en skräll...Hans "Kall som is"-cover har jag redan hört till leda denna vecka...

1. Danny-In the club
Den är skrikig, enformig och ganska så töntig. Nä jag gillar inte den här nu när jag har hört den tusen gånger heller...och den där fåniga rapen på slutet hade jag förträngt....Alla tonårstjejer kommer dock att rösta MÅNGA gånger på honom så han kommer att få en topplaceringen...

2. Sara Varga-Spring för livet
Den här Lisa Ekdahl-låten är tydligen väldigt populär ute i stugorna och visst...det är en fin liten visa med text som berör...Jag har ju haft svårt med Sara Vargas otroligt tydliga artikulerande och brist på inlevelse men idag kändes det lite mera äkta och en aningens mera nervöst...bättre än de andra gångerna i alla fall...

3. The Moniker-Oh my god
Jag är väldigt orolig över att den här pajasen kommer att få alltför många röster....Ni vet redan vad jag tycker om den här låten...

4. Brolle-Seven days and seven nights
Känns som om den här låten står sig ganska slätt i det här sammanhanget. Brolle är cool som vanligt, sjunger bra, låten är ok men lyfter inte riktigt någon gång. Tror inte på någon framskjuten placering.

5. Linda Bengtzing-E det fel på mej
Linda är en frisk fläkt som vanligt och karisma till tusen har hon den tjejen (något övertänd i dag dock) men låten har man ju hört så himla många gånger förut. Jag gillar den för att det är lite fart i den men samtidgt tror jag inte att den funkar ute i Europa. Tror inte heller att Linda får någon framskjuten placeringen

6. Nicke Borg-Leaving home
Den här gillar jag väldigt mycket. Låter som en Green Day-låt och det kan ju bara bli bra. Tyvärr är Nickes engelska störande usel men det får man ha lite överseende med. Gillar!

7. Swingfly-Me and my drum
Gillar den här också. Härlig takt i den och refrängen sätter sig direkt. En låt man blir glad av helt enkelt! Förtjänar många röster och tror att han får det också...

8. Sanna Nielsen-I´m in love
Finalens mest traditionella schlager med klart Carola-stuk...Sanna sjunger bra men är åååå så fucking boooring! Det händer ju ingenting i princip på tre minuter...Känns ganska så mossigt faktiskt...

9. The Playtones- The King
Kanske det mest udda inslaget i kvällens final men refrängen är så jäkla direkt och scenografin är grymt cool! Även denna sångares engelska är dock under all kritik noterar jag. Den här är helt ok tycker jag men tror att den får det svårt i detta startfält.

10. Eric Saade-Popular
Kvällens vinnare. Jag är nästan 150% säker. Jag har hört den här flera gånger om dagen den senaste veckan och Saade ligger höst på Spotify-listan. Både unga och äldre tjejer gillar tydligen honom och populär är han redan...Ja man kan tydligen ta en nästan 30 år gammal låt och poppa upp den och komma långt...
Även om den här är betydligt sämre (i mitt tycke) än Manboy så¨tror jag verkligen att det är den här killen vi ska satsa på om vi vill komma långt i stora finalen...

Totalt sett måste jag säga att årets finalfält är ganska hyfsat ändå men att kvaliteten under delfinalerna har varit usel. Med andra ord: skippa alla deltävlingar till nästa år...det är ändå bara mest en pina att lyssna igenom alla skitlåtar.

Nu ska jag plocka ut tre favoriter utan rangordning:
Swingfly, Nicke Borg och Linda Bengtzing

Gissar topp tre:
1. Eric Saade
2. Danny
3. Swingfly

Europa har sagt sitt: Eric Saade tätt följt av Danny. Att Europa gillar Sanna är lite mera överraskande tycker jag...

Ja då var det klart FINALLY!!! Det blev ju precis som väntat...och som sagt...jag tror att det kan vara väldigt bra för Sverige i de här sammanhangen MEN...det är en riktig skräplåt med en grymt pinsam text men det är en annan sak...

Klart slut för i år...
 







Kommentarer
Postat av: kajsa

Hej! ;)



Nu är veckans blogg utsedd, kanske just blev din blogg ? ;)



Då till bloggen och se efter ! :)



// skrh.blogg.se

2011-03-13 @ 20:34:29
URL: http://skrh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback