Nyfikna på LCHF

Den senaste veckan har jag fått tonvis med beröm för min viktnedgång och mitt "nya" utseende från alla möjliga människor, både sådana jag känner och sådana jag inte känner alls. Jag träffar ju oerhört mycket folk i mitt jobb så det är väl inte så konstigt men jag tycker nästan att det blir lite genant, och då ska ni veta att jag älskar att få beröm....Att jag tycker det känns lite genant med att höra "du är så duktig" är kanske på grund av att jag inte känner mig så värst duktig. Jag äter jättegod mat och går ner i vikt. De enda gångerna jag känner mig lite duktig är när jag skippar godisskålen och äter något nyttigt istället. Då kan jag ge mig själv en klapp på axeln men jag måste säga att jag har haft en väldigt lätt resa i jämförelse med många andra med tanke på att jag inte är särskilt strikt i mitt LCHF-ätande alla gånger. Att jag tränar tre-fyra pass i veckan är inget tvång för mig. Jag älskar det och därför kan jag inte säga att det räknas heller till "att vara duktig". Jag tränade lika mycket när jag var en tjockis också ...

Det som dock är allra roligast är att de flesta verkligen intresserar sig för anledningen till att jag har gått ned så mycket i vikt och då berättar jag naturligtvis mer än gärna. Jag vet att man inte bör predika LCHF för folk så jag försöker lägga band på mig själv men man vill ju så gärna dela med sig av egna erfarenheter och berätta om alla positiva effekter...Men folk är i allmänhet verkligen nyfikna och jag har haft turen att inte träffa på alltför många som fördömer LCHF på rak arm, snarare tvärtom. Många verkar genuint intresserade och jag hoppas att i alla fall några av de som frågar verkligen provar...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag håller med dig, kan komma på mig själv med att babbla om lchf med folk (som jag känner), och att man är lyrisk när man pratar om det, haha, nästan lite smågalen!=)) Du är JÄTTEDUKTIG!fniss

2011-03-15 @ 11:28:19
URL: http://www.mittlchf.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback