Strikta veckan dag två...

Ja nu har jag kört strikt LCHF i två dagar och jag kan inte säga att det har varit något större bekymmer. Två stora lördagsgodisskålar står parkerade på bordet och jag har hållit mig undan. Köpte lite rostade mandlar förut ifall att jag blev sugen men nu är jag stånkemätt efter fisken vi åt till middag så det är frågan om det blir några mandlar alls. Käkade ju LCHF-våfflor till lunch idag också så jag har väl helt enkelt hållt mig så mätt så att jag inte blir sugen...Det är ju det som är nyckeln. Att äta såpass mycket mat och såpass mycket fett att suget håller sig på avstånd. Enkelt i teorin men inte alltid lika enkelt i praktiken...

Fick förresten ett mejl idag från en tjej som undrade om lite saker angående LCHF. Sånt gör mig alltid så glad och jag svarar mer än gärna efter egen erfarenhet men jag är ju ingen expert på något vis...Däremot så har jag nu ätit LCHF såpass länge att man har en hel del tips att komma med och i och med att jag är med i LCHF-gruppen så snappar man ju upp ännu fler saker ifrån alla medlemmar. Jättekul att folk är intresserade och det är bara att mejla mig på [email protected] om ni vill fråga något...

Tyvärr så blev det ingen joggingrunda idag eftersom Peter (den stackaren) fick städa och laga både sin och min bil så han kom hem ganska så sent. Jag hann med andra ord inte ut något idag...Nåja det hinns väl med...Imorgon ska jag i alla fall ha gympa så jag får röra på mig lite till den här veckan. Har ju blivit ganska så skralt med träningen nu. Nästa vecka blir det desto mer med två spinningpass, ett pumppass och ett gympapass. Gillas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback