Grattis alla mammor!


Såhär såg det ut för någon timme sedan när denna mor blev väckt av sin dotter...


...ingen vidare vacker syn...trött som satan!

Nu har jag däremot fått frukost och kaffe av min käre sambo så nu börjar det ordna upp sig litegrann...
Har lite planer för dagen som jag ska försöka genomföra. Först och främst så ska jag försöka hänga ut tvätten. Får passa på så länge det håller uppe. Inne torkar det bedrövligt dåligt just nu...
Sen ska jag baka en sockerfri chokladkaka som jag tänkte bjuda mig själv och min mor (om hon är hemma) på under dagen. Det är den där kakan som Linnéa har gjort på cafét som jag superdiggar. Hoppas att jag får samma bra resultat bara....högst tveksamt med tanke på mina bagarkunskaper...
En golfrunda får jag hoppas på att det blir någon gång under dagen om vädret tillåter. Någon form av fysisk aktivitet behövs för att pigga upp mig känns det som.
Sen blir det lite arbete också. Ska fixa sextio presentkort tills imorgon så jag hoppas att vår knäppa skrivare är nårgorlunda samarbetsvillig.
Betala lite räkningar även denna månad måste man ju tyvärr också göra.
Ja det var väl det som jag hade planer på så märks det när kvällen kommer hur mycket som har blivit uträttat:))
Har ju faktiskt ledigt imorgon också men då blir det en ny tur till Karlstad för att gå på kurs så då går en stor del av dagen bort.


Lina visar upp sin nya mask som jag (av alla människor) hjälpte henne att göra igår. Peter hade köpt ett pysselset till henne och sen fick jag sitta och klistra, klippa och skära. Inte min favvosyssla direkt men men...Den är inte riktigt klar än heller för dte tog en evighet innan limmet torkade. Får fixa till den sen...


Kom hem till ett nyinoljat kök igår. Det blev som nytt faktiskt men lukten kunde man ha klarat sig utan...


Sen lagade Peter en favvomiddag. Fläskfilé med banan och curry plus lite jordnötter förstås. Inte så jätte-LCHF men väldans gott och detta unnar jag mig ibland...

Kvällen ägnades åt slöande i soffan och vi kollade in gamla semesterfilmer, vilket alltid är väldans kul att se. Man fattar inte hur fort åren går!

Dags att sätta lite fart nu känner jag innan även denna dagen försvinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback