Nu kan jag se på hockey...

Hockey-VM är inget jag är speciellt engagerad utav. Tycker att det känns knepigt att sitta och glo på hockey när det i det närmaste är sommar ute. Men idag börjar slutspelet och jag har inget annat för mig så då kan man ju ändå titta med ett halvt öga i alla fall. Kan ju blogga samtidigt också :))

Idag har det varit en ganska så soft dag. Lugna puckar på jobbet. Hämtade Lina en timme tidigare eftersom fröknarna hade kompetensutveckling på eftermiddagen. Hon fick vara med på cafét den sista timmen och det var ju inga problem alls. Har antagligen världens snällaste unge!

Här hemma har jag hunnit laga middag. Plocka lite med tvätten (varje-dag-göra) och så har jag plockat fram lite sommarkläder till Angelina i den digra samlingen av begagnade kläder som jag har nere i förrådet. Oerhört praktiskt att bara gå dit och hämta när det fattas något. Tänk vad pengar man har sparat genom åren på grund av detta! Lina har vuxit så fruktansvärt mycket på längden det senaste så hon kan faktiskt ha 122/128 på tröjor och en del klänningar. Just nu hade hon lite dåligt med T-shirts och det hittade jag en hel del när jag rotade runt lite. Måste bara tvättas först...

Just nu är luften rent utav tryckande och i detta nu så börjar det blåsa och regna. Kanske kommer att åska också? Hörde att det gjorde det längre söderut. Känns som om det kan bli så i alla fall...
Tyvärr ser det ut som om det fina vädret tar slut för den här gången. Ser inte lovande ut inför helgen och det är ju typiskt när man ska tillbringa både lördag och söndag ute på golfbanan. Ska bli så himla kul och nu är det bara tre dagar kvar! Köpte ju nya regnkläder inför denna helg ifjol men jag misstänker att jag kommer att drunkna i dem i år...nåja...de får duga för jag tänker inte köpa nya igen...det är så sällan jag använder regnkläder av den enkla anledningen att jag i stort sett aldrig går ut när det regnar:))

Nu ska jag koncentrera mig på hockeyn och sen ska jag nog kolla på avsnittet av DH som jag spelade in igår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback