Solheim cup 2011

Nu är det väl kanske dags att ni får se lite av vad jag har haft för mig den här helgen ute på golfbanan och jag bjuder på lite bilder. Så många bilder ifrån banan blir det dock inte för när jag spelar så är det full fokus på just det och då är det sällan jag kommer ihåg att ta fram kameran....

Lördag morgon klockan halv åtta samlades vi alltså 24 brudar i varierande åldrar ute på golfbanan. Det var kyligt och lite blåsigt men åtminstone sol.
De röda (USA) och gula (Europa) tröjorna åkte på och sen gav vi oss ut för att spela foursome. Detta innebär att man spelar ihop med en annan spelare och slår ut på varannan tee och sen spelar man vartannat slag hela tiden. Foursome är min favorit. Det går snabbt och man får spela på ett helt annat sätt än man är van vid...
Jag spelade ihop med Carina och vi gjorde väl en "mellanmjölksrunda". Spelade varken jättebra eller katastrofalt dåligt någon utav oss. Vi spelade mot Maj och Annette E. (väldigt många Anette med i detta gäng) som hade en hel del extraslag mot oss. Jämt så det förslår var det hela tiden så efter avslutad runda så låg vi på lika många vunna hål och delade segern.

Carina, Anette och Maj


Sen var det dags för lite vila och efterlängtad lunch för båda lagen innan det var dags för nästa runda.
Då spelade vi bästboll och jag spelade med Anna E. mot Johanna och Inga-Lill. På de första två hålen träffade jag konstigt nog inte ens bolllen men sen kom jag igång och spelade ganska så bra. Tyvärr så orkade jag inte riktigt hålla ihop det på slutet men lyckades ändå sätta den avgörande på putten på artonde så vi delade även denna seger. Hann tyvärr dock inte ta någon bild av mina medspelare den här rundan. Lite synd...

Var klara med golfspelandet vi halv sextiden och sen var det bara att dra bort till de fina Noretjärnstugorna och ta en välbehövlig dusch och sen knäppa upp en öl...Härligt!


Synnöve, Teresia och Agneta undrar hur man får ihop bäddsoffan...


Agneta och Charlotte kosar sig på altanen...


Efter att ha spelat 36 hål på en dag så blir man ganska så hungrig och som vanligt kom Lisbeth med supergod mat till oss!


Dagen till ära så fyllde Anette B. år och vi skålade och sjöng för henne såklart...


Djupa diskussioner...


Synnöve hugger in på maten...


Anette E.


Skål på dej Carina!


Alltid lika glada och busiga Charlotte som jag delade sovloft med och fnittrade med intill småtimmarna...


Anette hade plockat med gitarren och Berit ukulelen och sen blev det sjunga av i flera timmar framöver. Anette hade styrt upp det hela och fixat sånghäften så att vi även kunde lite texter till sångerna detta år...


Agneta, Anna, Gunilla och Gudrun stämmer in i skönsången...


Anette B, Bettan (som för övrigt är en av de skönaste människor jag har träffat) och Anette U.


Efter att ha hört vår skönsång så knallade denna kille helt plötsligt in i tältet. Han hann att räcka ut tungan åt mig. Jag hann att fota honom. Sen somnade han i stolen och satt där i flera timmar och sov. Han fick därefter lyssna till smeknamnet "Liket"....


...och festen fortsätter...


... och några är förnuftiga och går till sängs medans de riktiga partynissarna struntar i morgondagen..."Liket" har vaknat och deltar med stor entusiasm i vår allsång...Vi tycker vid detta laget är att vi är så jäkla bra på att sjunga så att vi borde bilda en Golfkör. Undrar om någon annan golfklubb har en sådan???

Efter att ha sjungit "Mercedes Benz"  så kände jag att det fick vara nog. Trött som bara den och ett par stämband som höll på att ge upp. Hade tänkt att gå och lägga mig direkt men då dök Charlotte upp och så blev det prat och skratt i drygt en timme till....

På söndagen käkade vi frukost vid åtta (fick faktiskt i mig det i år,,,hihi) och sen var det bara på´t igen. Singelspel var det som gällde och jag spelade mot Anette B. Började hyfsat bra och efter nio hål så ledde jag med tre. Det berodde mest på att Anette hade ont i ryggen och inte orkade svinga som vanligt, inte för att jag spelade så superbra.
När vi kom till nian så drog det in ett riktigt dretväder och det både haglade och ösregnade. Då kändes det som om det började att ta emot lite. De sista nio hålen var inte speciellt kul att spela ska erkännas. Jag ledde med fyra när det återstod fyra hål men då drog värsta stormvindarna in och ösregn igen och då klarade jag inte till slut att hålla klubborna. Min handske var som tvål. Klubborna gled åt alla håll i handen. Som tur var fick jag låna en annan handske av Bettan, annars hade jag kunnat lägga ned helt och hållet. Notis till mig själv: Köp regnhandske!
Jag förlorade alla fyra hålen så med andra ord så delade vi segern jag och Anette. Var så trött att jag knappt orkade svinga på slutet och jag ville bara komma i mål så att säga.
Lustigt nog så vet jag faktiskt inte om USA eller Europa vann men min gissning är att Europa gjorde det eftersom de ledde efter dag ett. Det lär vi nog få reda på så småningom.
En fantastiskt kul helg blev det (som vanligt) i alla fall med detta härliga gäng. Ser redan fram emot nästa år....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback