Syttende mai


Ingen har väl missat att det är Norges nationaldag idag. Gratulerer med dagen vårt västra grannland. Eftersom norrmännen vet hur man firar en nationaldag på riktigt vis så har vi firat med dem litegrann på jobbet idag och sålt bakelser med norska flaggor på. Lite roligt eftersom vi har många norska kunder samt naturligtvis för alla norrmän som är bosatta i Årjäng.
Mycket folk har det varit idag som alltid den syttende mai. Alla norrmän är ju lediga och inte alla stannar hemma och firar. Sen är det ju väldigt många Årjängsbor som jobbar i Norge och de är ju lediga idag så vi har haft betydligt mera kunder än en vanlig tisdag. Ett busslast hade vi på besök också på förmiddagen...men vi var förberedda och jobbade tre stycken så jag kunde ändå gå hem som vanligt vid fyra.

Skippade dock Spring Väst idag av flera anledningar. Först och främst för att jag inte hade någon som kunde ta Lina med hem när jag sprang, för det andra att jag har lite ont i halsen och för det tredje för att jag fortfarande känner mig trött och sleten efter helgen..
Med tanke på ovädret som drog in med åska, spöregn och hagel så var det väl tur att jag stannade hemma....


Hagel har varit vanligt förekommande de senaste dagarna. I söndags haglade det här så att larmet på bilarna på gatan gick...jäkla skitväder! Hoppas att det snart kan stabilisera sig så att det äntligen blir varmt!

Nu till dagens största händelse...


Lina kan cykla utan stödhjul!
Hon kom hem ifrån dagis igår och sa att hon ville lära sig. Peter tog med henne ut på förmiddagen och provade och hon kunde direkt! Duktig min lilla kicka...


Gissa om det var en stolt liten tjej som visade upp för mamma också vad hon hade lärt sig...Vi tog en tur runt kvarteret och det gick som hejsan...


Knallat omkring i mina stövlar har hon också gjort den lilla gullungen...Nu ska hon i säng och sen ska jag försöka kolla på de sista två avsnitten (för säsongen) av DH tänkte jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback