Nya tag

Nu var det en vecka sedan jag skrev här och nu kanske det är dags att uppdatera litegrann...


Jag ska inte ljuga...jag HAR fuskat ordentligt den här helgen. Trodde att det skulle gå ganska bra men icke. En gång godisråtta, alltid godisråtta! Nu har jag arbetat upp sockersuget igen så nu blir det kämpigt några dagar framöver...
Igår syndade jag även med maten och åt en Hawaii-pizza. Ojojoj va gott det var! Kanske värt det?

Jag har ju faktiskt tränat litegrann också. I söndags var jag ju till och med ute och joggade/gick runt Strand. Inte illa det. Det kändes igår kan jag säga. Inte i benhinnorna dock som jag trodde men väl i resten av kroppen. Hur kan man få sån jädrans träningsvärk bara av att springa?

Igår hade jag cirkelträning igen och eftersom vi bara var sju med mig så var jag med i princip hela passet. Kändes jätteskönt att få röra ordentligt på sig. Hoppade dock inte så mycket hopprep för då får jag ont i benen...gjorde annat istället. Ska försöka muta Stefan imorgon så kanske jag kan vara med på Åsas pass också.


Idag var det inte roligt att ställa sig på vågen men däremot plockade jag fram måttbandet och där visade sig resultatet. Det var två veckor sedan sist och jag hade minskat en centimeter både runt bröst, midja och mage. Härligt! Fick faktiskt på mig ett par brallor i helgen som jag inte gick i för en månad sedan så helt förgäves är inte detta även om jag är en otålig jävel...

Blir så förbannad på alla hälsotips som delas ut till höger och vänster i alla kvällstidningar. "Träna 10-20 minuter två gånger i veckan så får du en superkropp". Möjligen om du redan har en superkropp men ser man ut som gemene man så funkar det inte så. Det krävs förbannat hård träning plus bra kosthållning om du ska ha en superkropp även om du startar utan en gnutta fett på din kropp.
En del som skrivs är bra men det mesta är rent bullshit!

Idag tvingade jag mig ut på en timmes promenad. Ville VERKLIGEN inte men det gäller att plocka fram målbilden vid sådana tillfällen och ska vi åka till Florida så innebär det att jag har ytterligare ett mål att kämpa emot. Jag kan vara förbannat lat när det gäller så man måste vinna kampen mot sängen, datorn eller TV:n....
Nu efteråt känns det i alla fall skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0